25 Haziran 2009 Perşembe

Fenerbahçe ve Güiza

Dün Ntvspor’da alt yazıda gördüm ve ilk anda sevindim. Güiza için Zenit 10 milyon € ve Fatih Tekke’yi önermiş. Önce şunu söyleyeyim, Fatih Tekke’yi zerre sevmem ve Fenerbahçe’ye gelmesini istemem ama teklif doğruysa da duygusal olmamak, sakince düşünmek lazım.

Fenerbahçe’nin nasıl bir saha içi dizilişi ile oynayacağını henüz bilemiyoruz. Zico’nun geliştirdiği ve Fenerbahçe’ye Avrupa’da büyük başarılar kazandıran 4-2-3-1 ya da 4-4-1-1 sistemlerini takıma Daum yerleştirdi. Bu sezon da aynı şekilde mi oynayacak yoksa elde Güiza-Semih-Alex üçlüsü varken tercihim olabilecek 4-3-1-2 ile mi oynayacak bilemiyorum. Yapılan ve gündemde olan transferler ile üç hücum oyuncusunu kaldırabilecek bir orta saha kurulabilir. Mesela Emre-Poulsen-Mehmet Topuz (Özer) orta sahası Galatasaray’ın UEFA kupasını kazanan takımının orta sahasından çok da eksik kalmaz. Eğer düzen bu olacaksa Semih-Fatih Tekke ikilisi yeterli olmaz. Tekrar forvet arayışlarına girmektense Güiza’nın takımda kalmasını tercih ederim, Semih ve Alex ile bu orta sahanın önünde başarılı olacağını düşünüyorum.

Tek forvet oynanacaksa Güiza geçtiğimiz sezonun bir benzereni yaşayacaktır, çoğunluk da bu fikirde zaten. Eğer Daum Alex’li ve tek forvetli sistem ile devam etmeyi planlıyorsa Zenit’in teklifi hemen kabul edilmelidir. Fatih Tekke ve Semih hatta onları da yedekleyebilecek Deivid forvet bölgesi için yeterli olacaktır. Açılacak yabancı kontenjanı ile de skora daha çok katkı yapabilecek bir sol açık alınabilir. 6 yabancı hakkı da iki stoper, bir orta saha, bir sol açık, Alex ve Roberto Carlos olarak kullanılmış olur.

Aykut Kocaman ve Daum takıma ne kadar hakimler ve önümüzdeki sezonun dizilişi ile ilgili ne düşünüyorlar bilmiyorum. Eğer bu teklif doğruysa Fenerbahçe’nin vereceği cevap önümüzdeki sezon göreceğimiz düzen ile ilgili olarak bize ışık tutacak.

Geçtiğimiz aylarda bir blogda Güiza’nın PES09 oyunundan alınmış bir görüntüsünü görmüştüm, direğe sarılıyordu. Üstteki video da aynı oyundan, bu gol kaçınca Beşiktaş’lı bir arkadaşım anında kaydetmiş. Sanırım oyunu geliştirenler Güiza için baya bir kafa yormuşlar..

3 yorum:

steven_stiffler dedi ki...

Video süpermiş.Direğe uzak kalmasa yine sarılırdı muhtemelen :)

Arkhe dedi ki...

Görüntüyü gördüğüm blog senin blogmuş, çok bakındım ama bulamadım, hatırlayamadım. :)

Gayriciddimilliariza dedi ki...

bugun afrika'ya attı son 5 dk da iki tane.güiza'dan aşırtmayı görünce aha dedim kalede bizim rüştü.sonra afrika bitane daha attı da ezilen halklar adına bir nefes sıhhat oldum.