1 Eylül 2009 Salı

Levent Erdoğan Yağlı Güreş Kulübü


Bir arkadaşım İz Tv’de bir belgeselde rastlamış ve bana anlattı. Ben bilmiyordum, ilginç geldi ve bloga aktarmak istedim. Levent Erdoğan 2002 yılında Karamürsel’de kendi adına bir spor kulübü kurmuş, Levent Erdoğan Yağlı Güreş Kulübü ve kulübün faaliyet gösterdiği tek spor dalı da adından anlaşılacağı gibi yağlı güreş. Ben de duyunca şaşırdım ama meğer kendisi ülkemizde yağlı güreş sporunun en önemli isimlerinden biriymiş.

Kurduğu kulüp Türkiye’nin ilk yağlı güreş kulübü ve bünyesinde bulunan 60 pehlivan arasında ünlü pehlivanlar Ahmet Taşçı ve Mehmet Yılmaz da var. Hatta gelmiş geçmiş en büyük pehlivanlardan olan Ahmet Taşçı müsabakalarda kıspetinin arkasına 'Av. Levent Erdoğan’ yazdırıyormuş. Temmuz ayında 28.’si düzenlenen Karamürsel Altınkemer Yağlı Pehlivan Güreşlerinin güreş ağalığını da Levent Erdoğan yapmış.

Bu yıl Mart ayında Bakan Murat Başesgioğlu, Vali ve Belediye Başkanı gibi siyasilerin katıldığı bir törenle Kocaeli’nde bir de yağlı güreş meydanı açılmış. Tesis, 2 bin 800 metrekarelik yağlı güreş spor meydanı ve 2 bin 350 koltuk kapasitesine sahip. Ayrıca tesisin arka tarafındaki 254 metrekarelik binada güreş antrenman odası, aletli çalışma odası, soyunma ve yağlanma odaları bulunuyor.

Tesisin adı ise Levent Erdoğan Yağlı Güreş Meydanı..






2 yorum:

Pamukk dedi ki...

gitsin kendini yağlasın güreşsin futboldan uzak dursun

esperanza dedi ki...

sırada ne var ? Karamürsel Jimnastik Klübü mü ?