20 Ağustos 2010 Cuma

PAOK 1-0 Fenerbahçe

.
Alınan skor iyi değil, en azından bir gol gelmeliydi ki bence sahada o golü hak edecek kadar oynanan bir futbol da vardı. PAOK'un taraftarıyla birlikte ilk 15-20 dakika Fenerbahçe'nin üzerine çökeceği belliydi. Aslında beklediğim kadar yoğun baskı olmadı. Fenerbahçe 1-2 kez açık verir gibi olsa da fena değildi ama yine de kalesinde golü gördü. Seken top PAOK’lu oyuncunun ayağına mükemmel oturdu ve Fenerbahçe mağlup duruma düştü. Rakip öne geçince daha sakin oynamaya başladı, Fenerbahçe de biraz toparlandı ama işin hücum tarafında Semih ve Alex etkisiz kalınca uzaktan atılan şutlar dışında rakibi fazla tehdit edemedi. İlk devrede PAOK’un yakaladığı net bir pozisyon daha var ama Antalyaspor’a karşı 1’i çizgiden olmak üzere iki golü çıkaran Gökhan Gönül yine sahneye çıktı ve mükemmel bir takip ile bir golü daha önledi. Bu gerçekten bambaşka bir çocuk, çok büyük bir futbolcu. Alex’den sonra kaptan olmasını çok istiyorum.
.
İkinci devreye Aykut Kocaman Semih yerine Niang ile başladı ki bu çok doğru bir hamleydi. Maçın hakemi insanı tedirgin ediyordu ve ilk devre Semih ile de sert bir diyaloğa girmiş, 1-2 pozisyon sonra da sarı kart göstermişti. Semih’in oyunda kalması kırmızı kart riskini arttıracaktı. Niang’ın beni etkilemesi için 45 dakika bile yetti, harika işler yaptı. Fenerbahçe forması altında düzgün bir forvet görmeyeli çok olmuştu, bu yüzden biraz ekstra etkilenmiş de olabiliriz ama Niang ile birlikte oyunun şekli gerçekten değişti, Alex de ikinci yarıda onunla birlikte çok daha iyi oynamaya başladı.
.
Fenerbahçe kırmızı karta kadar olan bölümde gayet iyiydi. Topa sahip oldu ve iyi bir pas trafiği kurdu. Her an golü atabilecek gibiyken kırmızı kart geldi ve PAOK 10 kişi kaldı. Bu dakikadan sonra kapanan rakibe karşı Fenerbahçe çözüm üretemedi. Yine pozisyonlar buldu ama olması gerektiği kadar değil. Son dakikalarda Papazoglou sahalarda kolay rastlamayacağımız ama Fenerbahçe taraftarının Güiza sayesinde çok alışık olduğu bir pozisyondan yararlanamadı. Bu maç iki farkla bitseydi çok yazık olacaktı. Bence ikinci devrede es geçilen biri net iki penaltı pozisyonu da var.
.

Dün öne çıkan isimler Gökhan Gönül ve ikinci yarıdaki performansı ile Niang oldu. Ben Mehmet Topuz’u da yine beğendim, onun iki maçtır sergilediği oyun beni memnun ediyor. Onu bir de nispeten zayıf bir rakibe karşı Emre ile birlikte orta sahanın göbeğinde görmek istiyorum. Bu arada ilk dün 11’de 7 Türk oyuncu vardı ve Emre sakat, Özer de kenardaydı. Buna rağmen İlhan haricinde sahadaki takım benim gözüme zayıf bir takım gibi gelmiyordu. Kaliteli Türk oyuncular bu sezon Fenerbahçe’nin en büyük avantajı olacak. Aykut Kocaman’ın şu an savunma bölgesi haricinde her türlü rotasyonu yapma şansı var.

Neticede tek farklı mağlubiyet çok kötü bir skor değil ama Aykut Kocaman’ın da maçtan sonra söylediği gibi tek farklı mağlubiyetlerin en kötüsü. Yine de PAOK beni Young Boys kadar tedirgin etmiyor, Saraçoğlu’nda Fenerbahçe savunmasına çok fazla bela çıkartabileceklerini düşünmüyorum ama tabii ki tedbiri elden bırakmamak lazım.

Fenerbahçe toparlanma aşamasında ve bu dönemde önemli oyunculardan yoksun oynamak zorunda kalması ise şanssızlık. Dün sahaya çıkan kadroda önemli eksikler vardı. Stoch, Emre, Dia ve hatta Niang takımın kapasitesini direkt etkileyen oyuncular. Ben ilk defa dün takımda bir ışık gördüm, aksaklıklar vardı ama düzelebilecek şeyler olduğunu düşünüyorum. Eksikler de döndükten sonra elde gayet iyi bir kadro olacak ve ben bu eksik oyuncuların da forma giyeceği ikinci maç için hiç karamsar değilim.

3 yorum:

Maxim Tsigalko dedi ki...

@Arkhe
Baba Özer cezalı değildi, ikinci yarıda oyuna girdi.

Sekhranikos dedi ki...

beni ikinci maça ümitle baktıran kendi oyunumuzdan çok PAOK da ışık görmeyişim. Meşhur tribünü önünde dahi adam akıllı baskı kuramayan bu ekibin saraçoğlunda zorlanacağını düşünüyorum.

Arkhe dedi ki...

@ Maxim Tsigalko

Yanlış yazmışım ve çok da komik olmuş hatta. Meğer Erdoğan Şenay olmuşum da haberim yokmuş. :)

Düzelttim, teşekkürler..