2 Ağustos 2010 Pazartesi

Formula 1 Macaristan GP / Hungaroring


Her yarışı yazmak gibi bir adetim yok ama yukarıdaki aksiyon gözden kaçmasın istedim. Yarışın son turlarında yeni lastikleriyle tur başına 2 saniye fark kapatarak eski takım arkadaşı Schumacher’in dibine giren Barrichello’nun yaptığı bu atak ve Schumacher’in savunması yarışın en heyecanlı anı oldu. Geçiş anında içim kalktı, Rubens adeta duvara sürtünüp de geçti. Schumacher bu tehlikeli savunması yüzünden bir sonraki yarışa 10 sıra geriden başlama cezası aldı. İlk açıklamalarında bir hatası olmadığını düşünüyordu ve “Eğer beni geçmek istiyorsanız, bunun için mücadele etmeniz gerekir. Burada da öyle oldu.” demişti ama bugün, belki de görüntüleri bir kez daha izledikten sonra hatasını kabul etmiş.

Bunun dışında Macaristan standartlarına göre nispeten keyifli bir yarış izledik. Ferrari’lerin start ile beraber sıra kazanacağını düşünüyordum, Alonso da Webber’i geride bıraktı. Pistin geçişe müsade etmeyen yapısı nedeniyle fazla bir aksiyon beklemiyorken sürpriz bir güvenlik aracı yarışa bir anda heyecan kattı. Pilotların çoğu pite girdi ve bir anda ortalık karıştı. Rosberg’den fırlayan lastik bir Williams mekanikerinin yaralanmasına ve Rosberg’in yarış dışı kalmasına yol açtı. Bir başka yerde de pitten yanlış bir zamanlamayla çıkan Kubica, o anda pite giren Sutil’e çarptı. Bu karmaşada Webber pite girmeyerek liderliğe yükseldi. Güvenlik aracının çıkışı sırasında ise Vettel önündeki araç ile arasındaki mesafeyi olması gerekenden fazla açınca pitten geçme cezası aldı ve yerini Alonso’ya kaybetti.

Güvenlik aracının çıkışından sonra ise Webber’in tek kişilik gösterisini izledik. Arkasında Vettel olsaydı hedeflediği farkı yakalayamayacaktı ama Alonso’nun Vettel’e atak fırsatı vermemesi çok işine yaradı. Lastiklerini çok iyi koruyan Webber 43. turda pite girdiğinde kendisine liderliğini devam ettirmesi için gereken zamanı yakalamıştı ve yarışı da lider bitirdi.

Ferrari için bundan iyisi olamazdı çünkü Red Bull Macaristan’da bambaşka bir siklette yarışıyordu. Hamilton’un yarış dışı kalması ise hem Red Bull hem de Ferrari için mükemmel oldu. Macaristan GP sonrası, yaz tatili öncesinde 5 pilot 20 puan aralığına, 3 takım da 75 puan aralığına sıkışmış oldu. Sezonun 2. bölümü çok zevkli geçecek.

Bu arada Vettel’in cezası belli olunca akıllara ister istemez Valencia geldi. O yarışta göstere göstere güvenlik aracını geçen Hamilton’a ceza ancak Alonso’nun da uyarılarıyla 20-25 tur sonra verilebilmişti. Hatırlanacağı gibi Hamilton da kendisine gereken mesafeyi yaratmış ve cezasını hiçbir şey kaybetmeden çekebilmişti. Dün ise çok kolay verilebilecek bir karar olmamasına rağmen Vettel’in cezası çok hızlı belirlendi ve Vettel bu ceza sebebiyle belki de yarış birinciliğini kaybetti. Umarım bundan sonra hakemler konu McLaren olduğunda da aynı şekilde hızlı düşünüp hızlı karar verebilirler.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

ferrari ve redbullun on taraf yere degcek artık yeter bu torpil... ezmesinler mclareni. herkes kuralına gore yarıssın. herkes kuralıyla yarısırken ne guzeldi hersey oysaki...

Pamukk dedi ki...

bir de Ferrarici Fia demezler mi utanmadan! insanı deli ederler.