12 Ağustos 2010 Perşembe

Türkiye 2-0 Romanya


Milli takımın hazırlık maçları hiç çekilmiyor. Arjantin-İrlanda maçı da özel maçtı ama bizim maçın yanında Dünya Kupası finali gibi kalıyordu. Bu Romanya maçı da yorumlanmaz, sadece Hiddink ve tercihleri üzerine bir şeyler söylenir. Zaten ben de biraz buna baktım ve İrlanda-Arjantin maçı ile dönüşümlü izlemeye geçiş yaptım.

Önce Erman Toroğlu&Ahmet Çakar A.Ş. hakkında da bir cümle edeyim. Çok yapmacıklardı, 90 dakika tiyatro oynadılar. Aslında doğal olduklarında zaten çok komik oluyorlar ama böyle çok sinir bozdular.
.
Maçın hangi saatte oynanacağını maç başladıktan 3-5 dakika sonra öğrendim, o kadar kopmuşum. Televizyonu açıp stadı görünce de Saraçoğlu'nda oynandığını hatırladım. Yoksa bu maça gitmek ve Hiddink'e hoşgeldin demek isterdim. Aurelio'yu tekrar görmek de güzel olurdu. Tribünler keşke biraz daha dolu olabilseydi ama Ramazan'ın ilk gününde iftarın yarım saat sonrasında oynanan bir maç için de fazlası beklenemez. Organizasyonu bu şekilde yapanlar maçın boş tribünler önünde oynanacağını tahmin etmişlerdir ama herhalde bir rahatsızlık duymuyorlar.
.
İlk 11'de Mevlüt ve Nuri'yi görmek hoşuma gitti ve sahada hoşuma giden bir kadro vardı. Necip'in dışarıda kalması çok tartışıldı, ben de düşünmeden kadroya alırdım ama normal şartlarda kadroda olmaması gereken İsmail de bugün sahadaydı. Aslında bu iyi bir şey. Demek ki doğru ya da yanlış, Hiddink'in kafasında bir şeyler var. Ben bu kadroyu sadece Oğuz'un seçtiğine de inanmıyorum. Evet Gökhan Zan var, Kazım var ama belki Hiddink de bir anda her şeyi yıkıp baştan yaratmak istemiyor. Ya da ne bileyim, belki de sadece henüz işin başındayken ufak hatalar yapıyor.
.
Hatta şöyle de düşünülebilir. Kadroyu Oğuz yapıyor olsaydı bu seçimleri yapmazdı çünkü o bu ülkede yaşıyor ve neyin eleştirileceğini, Gökhan Zan ve Kazım gibi isimlere nasıl tepkiler verileceğini çok iyi biliyor. İlla ki bunun etkisi altında kalırdı. Hiddink'in ise bu yönde hiçbir fikri yok, oyuncuların çoğunu tanımıyor bile. Amerika kampını saymıyorum çünkü Hiddink orada misafir sanatçı gibi takılıyordu. Belki de öncelikle bir süreliğine büyük ölçüde aynı oyuncularla devam etmek istiyor ve kendi istediklerini yapamayanları, ona yetmeyenleri yavaş yavaş dışarıda bırakmayı düşünüyor. Kim bilir, belki de Necip için çok başka planları var. Hiddink'in Kazakistan maçı için yapacağı tercihleri gördükten sonra daha doğru yorumlar yapılabilir.
.
Fatih Terim'i abuk sabuk argümanlarla savunan Galatasaraylılar gibi olmak istemiyorum ama neticede bu adam Guus Hiddink. Yukarıda söylediklerim tamamen yanlış olabilir ama ben pozitif düşünmeye, iyi şeyler görmeye çalışıyorum. Herkese de bunu tavsiye ederim çünkü Hiddink bu ülke için önemli bir şans. Biz Fenerbahçeliler zamanında kıymetini bilemedik, bu kez farklı olsun istiyorum.

1 yorum:

Diego dedi ki...

hadi sen de hiddink in yanındaki yerini al :))

http://romantikkanaryalar.blogspot.com/2010/08/ntv-spor-fantezi-futbol.html