30 Haziran 2010 Çarşamba

Güney Afrika 2010 / 29 Haziran


Japonya-Paraguay maçını izleyemedim, ancak penaltılara yetişebildim. Japonya’nın elenmesine üzüldüm. Yeterince Güney Amerika takımı vardı, uzakdoğudan bir takımın da kalmasını isterdim ve Japonya’ya da sempatim vardı. Yine de benim için güzel bir akşam oldu. İspanya’nın galibiyeti, golden sonra sinir bozarcasına top çevirerek maçın sonunu getirmeleri ve Ronaldo’nun hali bana gayet keyif verdi. Aslında ilk devre iki stoper önüne Pepe’yi de yerleştiren Portekiz istediklerini yapabiliyordu. İspanya topa sahip oluyor ve pas yapıyordu ama maçın başındaki pozisyonlar haricinde tehlikeli bölgeye yaklaşamıyordu. İyi savunma yapan Portekiz de hücuma çıktığı anlarda tehlikeli olabiliyor ve rakibini tedirgin ediyordu.

İkinci devre de benzer şekilde devam etti ama İspanya’nın pas trafiği Portekiz’de yorgunluk belirtileri ortaya çıkarmaya başladı. Mesela Portekiz’in bence en iyi adamı Coentrao, ilk devre harika bir sol bek performansı ile beni kendine hayran bırakmışken 2. devre onun savunduğu kanat Ramos tarafından dağıtıldı. Llorente’nin oyuna girişiyle birlikte İspanya baskısını ve temposunu iyice arttırdı ve pozisyonlar bulmaya başladı. Golün geleceği çok belliydi ve o gol de Portekiz sağ kanadını paramparça eden David Villa ile geldi. Pozisyon ofsayt olabilir ama gol harika bir Barcelona golü oldu.


Skor avantajından sonra İspanya’nın pas trafiğini bazen hayranlıkla, bazen de gülerek izledim. Portekiz’den bir oyuncunun kırmızı kart göreceğini tahmin edebiliyordum, hatta favori de Ricardo Costa’ydı. Sonunda eleneceğin bir maçta 1-0 gerideyken geçtim hücum etmeyi topa bile değememek insanı bu hale getirir, çok normal. Tekme de atılır, her türlü pislik de yapılabilir.

Grup maçları İspanya için daha zordu, artık kendi futbollarını daha rahat oynayabiliyorlar. David Villa solda çok iyi performans veriyor, ben şimdiden yeni sezonda izleyeceğimiz Barcelona için heyecanlanmaya başladım. Iniesta da kendine geldi. İspanya’da şu an tek sorun Torres gibi gözüküyor ama ben düz izlediğim takımı beğendim ve benim bu aşamadan sonra favorim de İspanya.

1 yorum:

Pamukk dedi ki...

nah alır ispanya kupayı, alamanya onları eve gönderir o da olmazsa brezilya şutlar :P