15 Kasım 2010 Pazartesi

Formula 1 Abu Dhabi GP / Yas Marina

Hafta sonu sportif anlamda kötü geçti ve bloga sadece Vettel’in şampiyon olduğunu not edebildim, fazlası içimden gelmedi. Ferrari’nin son yarışa pilotlar şampiyonası lideri ile girmesi beklenmedik bir şeydi, Alonso’nun şampiyon olması da çok büyük bir başarı olacaktı. Ama daha iyi olan takımın pilotu ve en hızlı araç sezonu zirvede bitirdi. Red Bull markalar klasmanındaki şampiyonluğundan sonra Sebastian Vettel ile duble yapmış oldu.
.
İlginç bir yarış oldu. Alonso yarışa üçüncü sırada başlıyordu ve en büyük rakibi Webber ile arasına da bir pilot koymuştu. Webber saf dışı kalmış sayılırdı, Vettel’in yarışı kazanması halinde ise Alonso’ya 4. olmak bile yetecekti. İyi start alan Button üçüncülüğe yükselince Alonso ve Ferrari biraz stres altına girdi, yarışın henüz başıydı ve sağlam bir Webber baskısı yiyecekti. Henüz ilk turun ortalarındayken yarışın ve şampiyonanın kaderi çizildi. Schumacher’in basit hatası sonrasında olan kaza ve güvenlik aracının girmesi ilk başta o kadar önemli bir olay gibi gözükmüyordu ama turlar ilerledikçe bu güvenlik aracı periyodunda Rosberg ve Petrov’un yaptığı pit stopların işleri ne kadar değiştireceği ortaya çıktı. Belki de Schumacher’in bu kazası vatandaşı Vettel’i dünya şampiyonu yaparken Ferrari’yi üzüntüye boğdu.

Her şeyi bu basit kazaya bağlamak olmaz, gerizekalı Domenicali bizi şaşırtıp da biraz akıllı davranabilseydi o kaza yarışa bu kadar etki edemeyecekti. Önce Webber erken bir pit stop yaptı. Ferrari tüm dikkatini Webber’e vermişti ve stratejisini de yarışı 5. sırada götüren pilota göre yapıyordu. Önce Massa’yı pite alarak Webber’in önüne geçirmeye çalıştılar ama başarılı olamadılar. Kısa bir süre sonra da Alonso’yı pite aldılar. Alonso yarışa beklendiği gibi Webber’in önünde döndü ama işte hesaplamadıkları bir şey vardı. Güvenlik aracı periyodunda pit stop yapan pilotlar Alonso’nun önüne geçmiş ve İspanyol pilotu 7. sıraya itmiş oluyorlardı. Yarış sonuna kadar da bu heyecanı izledik. İki Renault pilotu Kubica ve Petrov, Hamilton ve Alonso’yu arkalarında tutarak tüm yarış boyunca Red Bull’a çalışmış oldular. Düzlüklerde Petrov’u yakalayamayan Alonso atak şansı bulamadı ve yarışı 7. sırada tamamladı. Onun yarışı bitirmesiyle birlikte de Sebastian Vettel Formula 1 tarihinin en genç şampiyonu oldu ve biz de onun gözyaşları içinde yaptığı telsiz konuşmalarını dinlemeye başladık.

Sebastian Vettel çok yetenekli ve iyi bir pilot ama bu şampiyonluktaki en büyük faktör altındaki mükemmel araçtı. Hatalar yaptı, şampiyonluk yarışında geride kaldı ama mücadeleyi bırakmadı ve son 4 yarıştaki performansı ile hak ettiği bir şampiyonluk aldı.

Üzüldüm, ekran karşısında bir süre taş oldum. Ferrari Massa’dan sonra Alonso ile de son yarışta trajik bir şekilde şampiyonluk kaybetti. Yine de Vettel’in şampiyon olmuş olması üzüntüyü biraz hafifletti, Hamilton falan olsaydı yıkılırdım.

Alonso bu sezon boyunca çok iyi bir iş çıkarmıştır. Red Bull’dan çok daha yavaş, hatta sezonun büyük bölümünde McLaren’den de daha yavaş bir araç ile “Domenicali’ye rağmen!” son yarışa kadar şampiyonluğu kovalamıştır. Red Bull ile yarışıyor olsaydı belki de bitime 7-8 yarış kala şampiyonluğu ilan edebilirdi. İticidir, zaman zaman çirkeftir ama bence bireysel performans olarak baktığımızda bu sezonun en iyi pilotu Fernando Alonso’dur. Son yarışa kadar harika bir şekilde gelip takımının yaptığı taktik hata sebebi ile de şampiyonluğu kaybetmiştir. Tüm çabaları aptal bir karar ile boşa gitmiştir.

Ferrari başkanı Luca di Montezemolo’nun açıklamasını gördüm, bir yerinde “Domenicali bu sezon harika bir iş çıkardı” gibi bir cümle geçiyordu. Domenicali’de başarılı olduklarına dair bir şeyler söylemiş. Bu ikisi arasındaki ilişki Galatasaray’daki Adnan’ların ilişkisini andırıyor. Ferrari’nin şampiyon olmadığı bir sezon nasıl başarılı sayılabilir anlamıyorum. Bu takım geçen sezonu 2010’a hazırlanma gerekçesiyle çok gerilerde bitirdi ve buna rağmen ortaya yine vasat bir araç çıktı. Mesela Massa’nın hali araç hakkında daha iyi bir değerlendirme imkanı verebilir. Sadece Alonso sayesinde başarılı gözüktüler. Son yarışta Alonso 7. Massa da 10. olunca markalar şampiyonasında ancak üçüncü olabildiler. Domenicali bu başarısız sezonun içine bir de eline yüzüne bulaştırdığı takım emri olayını karıştırdı ve bu adam için hala başarılı diyebiliyorlar. Takımdan kovulmadığı sürece Ferrari’nin iyi işler yapabileceğine inanmıyorum, pilotların yaratacağı mucizelerle ne kadar olacaksa en fazla o kadar olur. Ross Brawn ve Jean Todt’u çok özlüyoruz.

Ferrari başarısız oldu, çok istememe rağmen Schumacher’i de podyumda göremedim ama bunlara rağmen F1 2010 sezonu çok keyif aldığım ve heyecanlandığım bir sezon oldu. Bu arada başta Serhan Acar olmak üzere TRT’ye de teşekkür etmek lazım, ben bu sezon yaptıkları yayıncılıktan memnun kaldım. Özellikle son yarışta bir kez bile reklama gitmeyerek bizi çok sevindirdiler.

Önümüzdeki sezon için öncelikli dileğim İstanbul Park için hayırlı haberler duymak ve tabii ki Domenicali’siz bir Ferrari..

1 yorum:

Ozan dedi ki...

gerizekalı demek az kalmış alonsonun 1 senelik çabasını aynı 2008'de massaya yaptığı gibi heba etti bu kadar salaklık olmaz vettel birinci gidiyor webberin avantajı yok sen git webbere oyna nerde todt abimiz ya özledik onu kimiyi kaç kere pitten yarış lideri oalrak çıkardı hey yavrum hey :D