27 Temmuz 2010 Salı

Formalar

Dünya Kupası bittikten sonra transferler gelmeye başladı ama ben Süper Lig havasına o transferler sonrasında değil de yeni formalar ortaya çıktıkça girmeye başladım. Beşiktaş formalarını "değişik" bir şekilde tanıtıyor. Beyaz ve çubuklu formanın detaylarını bilemiyorum ama çok sıradışı bir şey yok. Herhalde 3. forma da farklı bir şeyler denenecek.
.
Galatasaray "futbol takımı" formaları da bu akşam tanıtıldı. Pembe, mercan ya da somon artık adı ve rengi her neyse ben o forma hakkında bir yorum yapmayacağım. Parçalı forma sanırım geçtiğimiz sezonun forması ile aynıymış. Klasik forma ile oynamamak güzel ama yanlış hatırlamıyorsam geçen sezon bu parçalıyı vasat bulan çok insan vardı. Tahminim taraftarların daha çok krem rengi olan formaya rağbet edeceği. O forma üzerinde aslan kullanmak güzel ama bence hem çizilen figür yeterince etkileyici değil, hem de ortada olması kötü olmuş. Haliyle Fenerbahçe dışındaki formalarda algım negafit şeyleri seçiyor ama Galatasaray formalarında kullanılan numara fontlarını beğendim. Numaralar daha önce Beşiktaş formasında olduğu gibi bir çerçeve içine yazılıyor. O işe hiç girmeseler daha iyi olurmuş. Son forma tanıtılmadı ama çubuklu olacağı söyleniyor.


Fenerbahçe "Spor Kulübü" formalarını ilk gördüğümde gözüm direkt çubukluya gitti. 100. yıldan beri çubuklu almıyorum ama bu sezonun formasını çok beğendim.Çizgilerin arkada da devam etmesi çok güzel olmuş. Belki kollar da çubuklu ya da tek renk devam etseymiş daha güzel olabilirmiş ama yine de fazlasıyla tatmin edici. Tek sorun o güzel sırt bölümündeki Ülker reklamı. Geçtiğimiz sezon reklamsız alabilmiştik ama bu sezon öyle bir şansımız olacak mı bilmiyorum. O reklamın formaya zarar vermeden nasıl çıkarılacağına dair bazı şeyler dolaşıyordu, her ihtimale karşı o taktikleri şimdiden öğrenebilirsem sevinirim.

Aslında formalar hakkında daha net konuşabilmek için yakından görmek lazım. Mavi formadan şu en tepedeki fotoğrafı görene kadar çok etkilenmemiştim ve ilk alacağım forma çubuklu olur diyordum ama işler değişebilir. Bence çok güzel bir ton yakalamışlar ve Fenerbahçe logosundan doğan güneşin uygulaması da çok hoş gözüküyor. Bu formayı gerçekten beğendim.Beyaz formanın sadeliği insana çekici geliyor. Dolabımdaki formalar arasında en çok beğendiklerimden biri yakalı olmasına rağmen beyaz Hooijdonk formasıdır. Bu sezonun beyaz formasının sadeliği içinde yakadaki renkler güzel olmuş ve omuzdaki Adidas çizgileri de göze güzel geliyor. Forma üzerine uygulanan logo ve kanat figürleri internet ortamında çok hoşuma gitmedi ama daha net bir yorum yapmam için kendi gözlerimle görmem gerekiyor.



Diğer kulüplerde var mı bilmiyorum ama Fenerbahçe'de kaleci formaları da satışa çıkıyor ve ben geçen sezon fena satmadığını gözlemlemiştim ki gerçekten de güzel formalardı. Bu sezonun lacivert forması da çok güzel gözüküyor, tercih eden çok olacaktır. Yeşil forma da uzun süredir forumlarda talep edilen bir formaydı. Henüz satışa çıkmıyor. Çıkarsa meraklıları olacaktır ama ben alır mıyım bilmiyorum.

Ben yakalı forma sevmem ve hiçbir tasarımda yaka olmamasına sevindim. İlginçtir, herkesin başka bir formayı çok beğenmiş. Bir anlamda formaların her zevke hitap ettiğini de söyleyebiliriz. Ben de genel anlamda 2010-2011 sezonu formalarını beğendim.

2 yorum:

Burak Eken dedi ki...

Eğer Ülker reklamı, baskıysa; Galatasaray forumlarında ve bloglarında kısa bir araştırma yaparak, nasıl kurtulacağınızı öğrenebilirsiniz. :)

Erdem dedi ki...

bence mavi formalar avrupa maçlarında kullanılmalı, çok hoş. tek renk formaları hep sevmişimdir.