26 Temmuz 2010 Pazartesi

Formula 1 Almanya GP / Hockenheim

Kısa bir tatile kaçtım ve bu arada da birçok şey kaçırdım. En basitinden "dostluk!" derbisinin özetlerini bile izleyemedim. Gerçi zaten izlemek için çok da heveslendiğim bir maç değildi. Sadece para kazanmak amacıyla, biraz da Almanya’da yaşayan vatandaşların cebinden almak için düzenlenen bu organizasyona başından beri soğuktum. İzleyemediğim bir maça özel bir yazı girmeyi de düşünmüyorum. Benim için galibiyet hanesine eklenen +1’den başka fazla bir şey ifade etmiyor.

Dün eve geldiğimde FB Tv forma tanıtımının tekrarını veriyordu. Tatilde gazete bile okumaktan kaçtığım için formaları da ancak bu tekrarda görebildim. Formalar hakkında da bir ufak yorum yapacağım ama önce sinirim geçmeden yazmak istediğim başka bir konu var. Forma tanıtımını izlerken Formula 1 Hockenheim yarışında Ferrari’nin duble yaptığını öğrendim ve tanıtımın bitmesi ile birlikte detayları almak için bilgisayar başına koştum. O detayları okudukça da darlandım.

Olanı biteni kısaca özetleyeyim. Alonso ve Massa yarışa sırasıyla 2. ve 3. cepte başlıyorlar. İlk sırada start alan Vettel tüm dikkatini Alonso’ya verince Massa ilk viraja lider giriyor ve Alonso da Vettel’i geçince Ferrari pilotları ilk iki sırayı alıyorlar. Alonso Massa’yı birkaç kez zorluyor ama Massa iyi ve bazen de riskli bir savunma ile liderliğini korumayı başarıyor. Son 20 tura girerken Alonso tekrar temposunu arttırıyor ve Massa’ya yaklaşıyor. Yanılmıyorsam 49. tur içinde de olan oluyor.

Massa’nın yarış mühendisi Rob Smedley telsizden “Fernando senden daha hızlı. Mesajı anladığını konfirme eder misin” anonsunu geçiyor. Bu mesajdan kısa bir süre sonra da Alonso Massa’yı normalde geçişin çok zor olduğu 6. viraj çıkışında rahat bir şekilde geride bırakıyor. Geçiş sonrasında da Smedley telsizden Massa’ya üzgün olduğunu söylüyor. Yarış da Alonso’nun galibiyetiyle sona eriyor.
.

Bunun bir takım emri olmadığını savunmak kolay değil. Takım emrinin çok yanlış bir şey olduğuna inanmıyorum ve zaten birçok takımın da bunu yaptığını görüyoruz. Red Bull’da Vettel’in kollanması tüm tazeliği ile önümüzde duruyor. İstanbul’da Hamilton ile Button arasında geçen ama sessiz sedasız geçiştirilen telsiz görüşmelerinin de bu Massa-Alonso olayından bence çok farkı yok. İki pilotun mücadelesinden çekinen McLaren ekibi Button’ın Hamilton’ı zorlamasına izin vermemiş ve Hamilton’ı podyumun tepesine çıkarmıştı. Ama tabii onlar bu işi düzgün bir şekilde yapıp lobilerinin de yardımıyla olayın üzerini kapatabildiler. Ferrari için kopan kıyametin 10’da 1’ini bile o olayda görmedik.

Ferrari’de patron Domenicali adında bir beceriksiz olunca ise ortaya çıkan sonuç bu oldu. Tekrar edeyim, bence yapılan çok yanlış değil. Vettel ve Webber arasındaki kaza çok tazeyken iki pilotu her türlü riski alarak kapıştırmak tercih edilmeyebilir. Alonso hızlanmıştı ve Massa’yı yine zorlayacaktı. Muhtemelen 1-2 tur içinde yine şiddetli bir mücadele başlayacaktı ve bundan korktular. Alonso’ya da Massa’yı zorlamaması söylenebilirdi ama onların tercihi şampiyonada daha önde olan ve bu yarışta da daha hızlı olan Alonso oldu. Eğer yarışmalarına müsade edilseydi ve bir kaza olsaydı bu kez de Ferrari McLaren gibi yapmadığı için eleştirilecekti.

İşe Massa tarafından bakmak haliyle biraz tatsız oluyor. Geçen sene geçirdiği kazanın yıldönümünde bir yarış kazanmasını ben de çok isterdim. Belli ki o da çok istiyordu ve bu yüzden de takımının menfaatlerini ikinci plana attı. Ona kızamıyorum ama bazı şeyleri kasıtlı yaptığı da çok açık. Geçişin olduğu virajı muhtemelen özellikle seçti ve çok açık bir şekilde gaz keserek yarışı izleyenlere yol verdiğini açıkça göstermek istedi. Yarış sonrasındaki tavırları ve basın toplantısında Alonso’nun onu geçişi ile ilgili olarak gelen soruya verdiği “Bir şeyler söylemeye gerek olduğunu düşünmüyorum” diyerek de her şeyi ortaya dökmüş oldu. Böyle şeyler yapmak yerine yarış içinde takım emrine karşı gelip yol vermeseydi çok daha büyük bir hareket yapmış olurdu.

Massa’yı suçlamıyorum. Bu olayda suçlanacak tek isim Domenicali. Duble geldi ama takımda kimsenin tadı yok. Yarışa hiç müdahele etmeseler olabilecek en kötü sonuç bile bundan daha kötü olmayabilirdi. İki pilot çarpışsa bile belki bu kadar sinirler bozulmazdı. Şu işi bu hale getirdiğine gerçekten inanamıyorum. Herkesin arka planda yaptığı bilinen bir şeyi bu kadar açık bir şekilde ortaya dökmeyi ancak o becerebilirdi.

Yarışın sonunda yaptıkları ise tam rezillik. Massa’ya yaptığı hareketler, iki pilotu podyuma geri çağırması falan çok gereksiz ve sahte. Gerizekalı adam o hareketlerle her şeyi onayladığının da farkında değil. Adamın gelişiyle beraber koca Ferrari’de her şey ters gitmeye başladı. Eskiden de daha yavaş araçlar ile yarışıldığı olurdu ama Ferrari kenar yönetimi hep en iyiydi. En iyi stratejiler, en iyi taktikler hep Ferrari’den çıkardı. Bu adamın yönetiminde ise Raikkonen ile gelen mucizevi şampiyonluk dışında elle tutulur hiçbir şey yok ama yaşattığı rezillikler saymakla bitmez. Bu da en büyüğü olarak hanesine yazıldı. Ferrari ilk etapta 100.000 $ para cezası aldı ve Dünya Motor Sporları Konseyine gönderildi. Sonuç herhalde Macaristan yarışı öncesinde açıklanır.
.
Domenicali’nin aptallıkları bıktırdı. Umarım sezon sonunda sonuç ne olursa olsun Ferrari’den kovulur.

1 yorum:

Pamukk dedi ki...

gerizekalı herif dominik kafa koca ferrariyi ne hale getirdi ve kimse müdahale etmiyor o da ilginç.hemen kovulmalı dominik geç bile kalındı.

birde insanlarda öyle bir ferrari nefreti var ki anlamak mümkün değil. aynını mclaren yapınca çıt yok, ferrari yapınca sahtekarlar 3kaatçılar adiler siz hep böyleydiniz le devam ediyo.

yazına katılıyorm. massa ya üzülsem de biyandan da madem takım için yapıosun nie adilik yapıosun diesim geliyo.alonsoyu sevmiyorum zaten vol1500 :p