15 Mart 2010 Pazartesi

Bahrain Grand Prix 2010 / Sakhir

Sonuç olarak mutlu eden ama seyir zevki olarak büyük hayal kırıklığı yaratan bir yarış oldu. Yakıt ikmalinin kalkması ile ağırlaşan araçların ve azalan pit stop’ların yarışları etkilyeceğini biliyorduk ama bu kadar keyifsiz hale getireceğini tahmin etmiyordum. Bütün yarış çok sıkıcı geçti, neredeyse hiç çekişme olmadı. Düşünsenize, yarışın en heyecanlı anı Vettel’in aracında problem olduğunu söylediği telsiz anonsuydu. Bunun haricinde yarış neredeyse başladığı gibi bitti. Son yıllarda geçişler iyice azaldığı için yarışların en çok zevk veren tarafı pit stop stratejileri ve taktik savaşları olmuştu ama bu sene o heyecanı da kaybettik. Lastikler uzun turlar boyunca dayanıp iyi de performans verince araçlar tek ve kısa bir pit stop ile yarışı bitirdiler. İleride belki daha zevkli yarışlar izleriz ama Bahreyn’in verdiği izlenim hiç iyi değil.

Testlerin yarışlara yansımasında farklılık olabileceğini söylemiştik, en büyük farklılığı Red Bull yarattı ve rakiplerinden çok daha hızlı bir görüntü verdi ama bilindik dayanıklılık problemleri yine kendini gösterdi. 15 tur kala aracında problem yaşayıp liderliği Alonso’ya kaptıran Vettel’e üzülmedim dersem yalan olur, iki Ferrari’ye geçilmesine tabii ki bir itirazım yok ama keşke en azından podyuma çıkabilseydi. Gerçi bu sorun yaşanmasaydı da Alonso Vettel’i geçebilirdi, hızlanmaya ve son 10 tur rakibini iyice sıkıştıracağını hissettirmeye başlamıştı.

En çok Massa’nın ikinciliğine sevindim, o ölümcül kazadan sonra ilk yarışında böyle bir sonuç alması çok güzel. Yarışı onun kazanmasını tercih ederdim ama start anında yerini Alonso’ya kaptırdı. Sonrasında da benzin sarfiyatında problem yaşamış ve bu sebeple fazla zorlayamamış. Alonso’nun Ferrari ile ilk yarışını kazanması da mutluluk verici. Son 2 senedir, özellikle McLaren’in hırsızlık olayındaki tavrı ile Alonso’ya olan nefretim gitmişti. Onun da biraz daha düzgün bir adam olduğu ortada, Ferrari öncesinde de bana eskisi kadar itice gelmemeye başlamıştı.


Kırmızı kask ile yarışan Schumacher’in ilk yarışında podyum yapmasını isterdim ama bir problem yaşamadan yarışı bitirdiği için memnun oldum. Önümüzdeki yarışlarda mutlaka hızlanacak ve zirveye oynayacaktır, ona birkaç yarış için müsade etmek gerekiyor.
.
Red Bull dayanıklılık problemlerini çözerse zirveyi çok zorlayabilir. Bu daha ilk yarıştı, takımlar hala araçlarını geliştiriyorlar. Testlerde görüldüğü gibi Ferrari şu an en iyi takım ama takımlar hakkında daha net bir şeyler söylemek için 3-4 yarış daha beklemek gerekiyor. Zaten şu an takımların durumunun ne olacağından çok yarışların eski heyecanı verip vermeyeceğini düşünüyorum. Ferrari’nin duble ile başlaması muhteşem ama yarışın sıkıcılığından dolayı buna bile çok sevinemedim. Bu kadar iyi pilotun ve birbirine yakın araçların olduğu bir sezon yeni kurallar sebebiyle zevksiz geçerse çok yazık olacak.

Hiç yorum yok: