15 Mart 2010 Pazartesi

Diyarbakırspor Meselesi


Bu haftaya da damgayı Diyarbakırspor vurdu, provakasyon kelimesi de artık inandırıcılığını kaybetti. Hafta sonunu yine kısa kısa toparlayacaktım ama konu fazla uzayınca ayrı bir başlık açayım dedim.

Ne olduğunu herkes biliyor, önemli olan bundan sonra ne olacağı. Herkesin ortak fikri Diyarbakırspor’un bir şekilde ligden düşürülmeyeceği ama aslında kurallar çok açık, çok net küme düşürülmeleri gerektiğini düşünüyorum. Ben Fenerbahçe maçından sonra Diyarbakırspor Kümeye başlığını atmıştım. Ben o başlığı atarken siyaseti bir kenara bırakmış ve futbolun bu işlere alet edilmemesi gerektiğini söylemiştim. Senelerdir aynı muhabbet, “Diyarbakırspor’un küme düşmesi art niyetlilerin işine gelir, bölge için kötü olur”. Bölge yıllardır düzelmemiş, futbol ile mi düzelecek? Bu mudur tek çare? Hep şikayet ettiğimiz şeyi, futbolun başka işler için kullanılmasını ben destekleyemiyorum. Futbol hangi niyetle olursa olsun başka amaçlar için kullanılmamalı, bir oyun olarak kalmalı. Bölgeyi toparlamak için elimizde tek çare olarak futbol kaldıysa zaten hiç şansımız kalmamış demektir.

Dün Vali konuşuyordu, maçın devam etmesi gerektiğini söyledi ve suçu hakeme attı. Belli ki o da direktifi almış, Diyarbakırspor’u ligde tutmanın peşinde. Kurallar belli ve çok açık, maçın tatil edilmesi de doğru karar. Maçın tatil edilmesi için illa birinin hakemi ya da futbolcuları darp etmesi gerekmiyor. Maç devam edip de 90 dakika sona erdiğinde 2.000 kişi futbolculara saldırsaydı ne olacaktı? Onun hesabını Vali değil hakem verecekti. Bu işleri geçsinler.

Belediye maçının kalan süresi oynatılacaksa aynı mantığın Bursaspor maçı için de işlemesi lazım. Bu da çok açma olur. Trabzonspor-Sivasspor maçında uzatma dakikalarında çıkan daha basit olaylar sebebiyle maç tatil edilmiş ve Trabzonspor hükmen mağlup edilmişti. Pek inanmıyorum ama olması gereken iki maç için de hükmen mağlubiyet kararı verilmesi ve Diyarbakırspor’un küme düşürülmesi. Bu olursa sonrasında işler yine karışacak çünkü talimatlar her şekilde yorumlanabilecek şekilde yazılmış. Mantıken olması gereken daha önce oynadığı maçların da 3-0 tescil edilmesi ama Fenerbahçe ve Beşiktaş avantaj sağlayabileceği için yine gürültü çıkacaktır. Aksi olursa da bu iki takım haklı olarak Ankaraspor örneğini ortaya koyacaktır.
.
Süper Lig’in haline bakıp da iç çekmemek mümkün değil. Ankaraspor ile başlayıp Diyarbakır ile devam eden futbol dışı olaylar ligin içine etti. Belki de 3 takımın küme düştüğü bir ligde iki takım Federasyon kararıyla küme düşürülmüş olacak. Sivasspor, Manisaspor ve Denizlispor üçlüsünden ikisi bu şekilde kümede kalacak. Ligdeki tüm takımlar kurulların kararı ile 12 puan almış olacak. Bu tablonun ortaya çıkmasına emeği olanların eline..

1 yorum:

Pamukk dedi ki...

2tane takımın küme düştüğü ve 12 puanın beleş kazanıldığı lig lig değildir. şampiyonu da şampiyon değildir. onlar küme düştü diye şampiyon oldu XYZW