25 Ağustos 2009 Salı

Diyarbakırspor Kümeye

Zor olanı yaptık, sahadaki futbolu yazdık. Şimdi sıra insan kılığına girmiş hayvanlardan bahsetmeye geldi. Sahadakileri bir kenara ayırıyorum, asıl hayvanlar tribündeydi. Sahadaki görüntüleri daha önce de gördük, Anadolu takımları bunları bazen yapıyorlar. Daha maçın başında işin şekli belli oldu, Diyarbakırspor’lu futbolcular taraftarlarıyla bir bütün olarak maçı germeye başladılar. Kaptanları Barış ilk düdükle birlikte Emre üzerine oynamaya başladı. Emre de zaten normal değil, hemen tuzağa düştü.

Daha 5. dakikada ilk çakmak Carlos’a atıldı, 8. dakikada Cristian korneri kullanırken şişe yağmaya başladı. Kısa bir süre sonra Dos Santos’a atılan çakmağı Emre’ye atılan domates takip etti. İlk devre boyunca şişe ve çakmak yağmuru devam etti. İkinci devre de aynı şekilde başladı. Kazım’a atılan taş ve ses bombasından sonra Suat Arslanboğa denen ezik kişilik en sonunda bir anons yaptırdı. Sahaya atlayıp Volkan’ın koruduğu kaleye gol olan yaratık ise gecenin en sevimli görüntüsü oldu. Kenarda ısınan Özer’e bile taş attılar, onun nesinden tahrik oldular merak ediyorum.
Hakem forması giymiş karaktersizden ayrıca bahsetmek lazım. Sahaya madde yağıyor arkasını dönüyor. Atılan çakmakları, şişeleri ve taşları uzatıyorlar, elinin tersiyle itiyor ya da alıp kenara atıyor. Maçı yumuşatması gerekirken 10. dakikada 3. sarı kartını çıkartıyor. Fenerbahçeli futbolcu ayağına her topu aldığında tekme ile karşılaşıyor, çekiliyor, itiliyor. Özellikle geriye düştükten sonra ev sahibi takımın oyuncuları meslektaşlarını sakatlamak için ekstra bir çaba göstermeye başlıyor. Bunlara ses çıkarmayan hakem Fenerbahçelilere kart gösterirken çok rahat davranıyor. Bu neyin korkusudur, bir hakem nasıl bu kadar ezik davranabilir anlayamıyorum.

Lig tvde maç sonrası çıkan olayları da izledik, saha içindeki görüntüler dışarıda da devam ediyordu. Polis ile meydan savaşına girdiler ve bu savaşta sayıları hiç de azımsanmayacak kadar Galatasaray formalılar da göze çarpıyordu. Diyarbakırspor-Galatasaray maçını da daha bir dikkatli takip edeceğim, bu maçta tribünleri dolduran hayvanlar o maçta sevgi kelebeği olacaklar mı merak ediyorum.


Maç öncesi görüntülerde izledim, Aziz Yıldırım buraya bir de okul yaptırmış. Yazıklar olsun bu maç için tribünlere gelen o yaratıklara. Umarım en kısa sürede hak ettikleri yere hatta mümkünse sadece bir alt lige de değil çok daha aşağılara inerler. Bu noktaya nasıl geldiklerini herkes biliyor, bölgeye destek de bir yere kadar. Halk takımını Süper Ligde görmek istemiyorsa zorlamanın alemi yok. Burada olmayı o şehirden çok daha fazla isteyen ve hak eden takımlar var.

Not: İstiklal marşının ıslıklandığını biliyorum, özellikle hiç değinmedim.

8 yorum:

Ozan dedi ki...

Ah ah, söylenecek o kadar çok şey var ki! Bir post da benden
http://www.goztepemiz.net/2009/08/diyarbakr-spor.html

Temur dedi ki...

Evet bu olaylar çok çirkin lakin benzeri olaylar Trabzon'da olsaydı bu kadar sert ve aşağılayıcı laflar edilebilir miydi meraktayım. SÖzüm sadece sana değil ayrıca. Trabzon olsa sadece fanatizm bahsi açılacakken Diyarbakır olunca işin içine dokundurmalar da geldi. Ayrıca bilgilendirme çoğu bölge şehirinin aksine Diyarbakır'da Galatasaraylılar çoğunluktadır. Evet bu yapılanlar rezalet ama çok değil 3-4 sene önce bu takım Sami Yen'e- İnönü'ye - Kadıköy'e geldiğin " PKK Dışarı" diye tempo tutulduğunu da hatırlayalım.

Bu satırları yazan Trabzon asıllı bir Galatasaray'lıdır.

esperanza dedi ki...

nedense hiç şaşırmadık, "diyarbakırspor" ile "provakasyon" bir elmanın iki yarısı haline yeni gelmedi, tribunler bir geleneği devam ettiriyor

Arkhe dedi ki...

@Temur

Kendi adıma cevap verebilirim. Bu ve benzeri olaylar Trabzon'da olsaydı belki daha sert şeyler de yazabilirdim. Yazdığım yazıda Diyarbakır, ırk ya da siyaset ekseninde bir dokundurma yapmadım ve hatta özellikle İstiklal Marşı'nın ıslıklanmasına değinmedim.

Ben siyaseti, ırkı, onu, bunu bir kenara bırakıyorum. Futbolun da bu işlere alet edilmesini istemediğim için Diyarbakırspor kümeye diyorum. O sahaya gelen önemli futbol insanlarına bunları yaşattıkları için o insanları izleme hakkına sahip olmadıklarını söylüyorum.

esperanza dedi ki...

verilecek ceza da ayrı bir merak konusu, "aman anadolu klüpleri zaten zar zor varlıklarını sürdürebiliyorlar tribun gelirlerinden mahrum etmeyelim mi yoksa istanbul takımları ve trabzon a uygulananların aynısı mı ??

esperanza dedi ki...

1 maç saha kapama 1 maç seyrcisiz ??

aynı olay Beşiktaş-Fenerbahçe maçında yaşansaydı ??

Arkhe dedi ki...

Aaa lütfen esperanza kardeş, 10.000 TL'de para cezası var.. :)

esperanza dedi ki...

pardon gözden kaçırmışım tff den özür diliyorum