21 Ağustos 2009 Cuma

FC Sion 0-2 Fenerbahçe


Avrupa Ligi bu sene beni zorlayacak. D-Smart yok, maçlarda mecbur dışarıdayız ve dışarıda olunca da içki içiliyor. Ağır alkol sonrası Cuma günü de ofis hiç çekilmiyor. Derdimiz bu olsun, aylarca Perşembe günü izleyebilecek bir maçım olsun da Cuma günleri zorlanayım.

Kadrolardan haberim yoktu, Deniz’i sahada görünce herkes gibi ben de şaşırdım. Bence çok da mantıksız bir tercih değil, demek ki Önder Daum’u memnun edememiş ama Bekir için üzülüyorum. 3 gün önce İstanbul’a gelen Lugano oynarken o kenarda duruyor, Daum’un belki de en sevmediğim huyu bu.

İlk devre oyun Fenerbahçe’nin kontrolündeydi ama sıkıcı geçti. Devre sonunda Güiza’nın harika asisti ile gelen Dos Santos golü işi iyice kolaylaştırdı. Fenerbahçe ikinci devre daha çok boş alan buldu ve iyi pas yaptı ama pas temposunun biraz daha artması lazım. Gerçi bu noktada Deivid ortaya çıkıyor, gerçekten çok formsuz. Takımı bozuyor, tempoyu düşürüyor. Bu haliyle hiç hak etmediği halde formayı ona veren bir teknik direktör olmasına rağmen bir türlü toparlanamıyor. Semih de düzeldiğine göre Deivid’de ısrar etmenin bir anlamı yok, Semih’in 11’e girmesiyle birlikte Fenerbahçe’yi çok daha keyifli izleyeceğimizden eminim.

İki yeni Brezilyalıdan daha çok öne çıkan isim attığı gollerin de etkisiyle Dos Santos oldu ama ben Cristian’ı daha çok beğeniyorum. Sivasspor maçında çok iyiydi, dün de harika oynadı. Gün geçtikçe daha çok sorumluluk alıyor, oyuna daha çok giriyor. Emre ile birlikte iyi bir ikili oldular, çok daha iyi olacaklar. Dün Kazım da öne çıktı ama ben hala bir an önce Özer’in iyileşmesini ve o bölgeye yerleşmesini bekliyorum.

Sakatlıklardan bahsetmemek olmaz, dün de Deniz gitti. Sezon başı kampında ciddi bir yükleme yapıldı bunu biliyoruz ama bu kadar sık sakatlık yaşanması can sıkıyor. Elde geniş bir kadro var, eksikler takımı şimdilik çok etkilemiyor ama öyle ya da böyle bu işe bir çözüm bulunması lazım. Koch-Daum ikilisi bu konuya mutlaka kafa yoruyorlardır.

Fenerbahçe’nin yanında diğer maçlardan da beklediğim sonuçlar geldi. Galatasaray işi tek maçta bitirdi. Sivasspor’a zaten fazla şans tanınmıyordu, Fransa dördüncüsü Toulouse ise fazla küçümsendi. Trabzonspor’un belki ufak da olsa bir şansı var ama büyük ihtimalle bundan sonra Avrupa arenasında 3 takım izleyebileceğiz.

Hiç yorum yok: