24 Ağustos 2009 Pazartesi

Galatasaray 4-1 Kayserispor


Dün Galatasaray’ı ilk defa tam anlamıyla izledim. Kayserispor karşısında atılan 4 gol ve oynanan resmi maçlarda yakalanan gol ortalaması etkileyici ama ben biraz da okuduklarımın etkisiyle daha farklı bir Galatasaray bekliyordum.

Özetlere baktığınızda bile maçta çok fazla pozisyon zenginliği olmadığını görebiliyorsunuz. İlk gol ilginç, Baros yoktan var etti. İkinci golde şans ama Elano’nun golü sıradışı, son gol de bir Arda klasiği. Ben sürekli pozisyona giren, harika hücum organizasyonları içinde olan ve attığından fazlasını kaçıran bir Galatasaray göreceğimi bekliyordum ama öyle değildi. Hücumu bir kenara koyarsak işin savunma tarafını izlerken de şaşırdım, orta sahada Galatasaray harika bir pres yapıyordu. Kayserispor’un sahasından çıkmasına izin vermediler, topu hep rakip sahada tuttular. Bunda Kayserispor’un Troisi ve Cangele’yi yanlış yerlerde oynatarak hücum etkinliğini sıfıra indirmesinin de payı var ama top rakipteyken kanat oyuncularının da içe girmesi ve Mustafa Sarp-Ayhan ikilisi ile beraber öldürücü bir pres yapmasından ben etkilendim. Bu arada Mustafa Sarp inanılmaz faydalı oynuyor, bütün sezon bu formunu koruyabilir mi bilmiyorum ama böyle devam ederse milli takımda da kendisine kolaylıkla yer bulacaktır.

Kayserispor çok etkisiz kaldı. Aslında böyle demek çok da doğru olmayabilir, Galatasaray rakip takımın tüm etkinliğini ortadan kaldırdı demek sanırım daha isabetli olacak. Henüz Galatasaray savunması hakkında bir fikir sahibi olamıyoruz, çok fazla tehdit edilmediler ama önlerinde oynayan orta saha rakip üzerinde dün olduğu kadar büyük bir baskı kurmaya devam ettiği sürece işleri çok kolaylaşacak.

Bu ülkede her şey çok çabuk değişir, 3-4 hafta boyunca bulutların üzerinde gezen taraftar 1 hafta sonra takımını eleştirmeye, oyuncusuna küfür etmeye başlayabilir. Skibbe’nin Galatasaray’ında Lincoln’ün tavan yaptığı ve herkesin maçlarını izlemekten zevk aldığı döneminde konuşulanlar da bugünden çok farklı değildi, hala birçok blogun arşivinde o yazılar duruyordur. Galatasaray bu sezon şampiyonluğun en büyük favorisidir ama ben daha net bir şeyler söylemek için Beşiktaş maçını beklemek gerektiğini düşünüyorum.

2 yorum:

Pamukk dedi ki...

Beşiktaş çok iyi oynuyor ya derbide karar verilir kimin nasıl olduğuna..

siniroldumabi dedi ki...

Pamukk'a katılmamak elde değil. Bu oyunuyla Beşiktaş maçı da ölçü olamaz Galatasaray'ı tartmak için. En güzeli UEFA ligi maçların da tartmak olacak takımı. Ya da Fener maçını beklemek.