25 Ağustos 2009 Salı

Edu Dracena


Edu kendi web sayfasında hala Fenerbahçe oyuncusu olarak duruyor. Fenerbahçe’nin resmi internet sitesinde de hala kadroda. TFF’de ise Fenerbahçe kadrosunda yok, oyuncu detaylarında da kontratı feshedilmiş gözüküyor. Tam olarak nasıl bir çözüm bulunduğunu kulüpten bir açıklama gelmeden bilemeyeceğiz. Sanmıyorum ama umarım bir sürpriz yapıp sözleşmesini feshetmek yerine dondurmuş olduklarını öğreniriz, devre arasında Bilica’nın takıma verebileceklerine göre belki tekrar onun yerine düşünülebilir. Kulüpten bir açıklama gelmemesi de ayrı bir skandal, ne olduğunu iki cümle ile anlatıp sonunda bir de teşekkür edebilirlerdi.
.
Edu ile yolların ayrılmasıyla birlikte belki de Fenerbahçe’nin Uche-Högh ikilisinden sonra gördüğü en iyi ikili bozulmuş oldu. Edu forma giydiği süre içerisinde bence Türkiye’nin en iyi 5 stoperinden biriydi. Hırçın değil, sakin bir oyuncuydu. Zekiydi, gereksiz fauller yapmaz ve saçma kartlar görmezdi. İyi yer tutar, iyi pozisyon alırdı. Kademe anlayışı üst düzeydeydi. Genelde Lugano ön planda olsa da ben hep Edu’nun da Fenerbahçe için çok önemli olduğunu düşündüm. Carlos’un da Lugano’nun da pisliklerini temizleyen, onların açıklarını kapayan ve kapayamadığı zaman da suçlu olan isim o oldu. Kendi kalesine attığı goller sadece şanssızlıktı, bariz bir hatasını ben hatırlamıyorum ve sakatlığını tamamen atlatırsa karşımıza iyi bir Avrupa takımı ile çıkabilecek potansiyeli olduğunu düşünüyorum.

Tribünlere oynayan bir tip olmadığı için hep geri planda kaldı, Fenerbahçe taraftarı kendi kalesine gol attığı maçlar da dahil olmak üzere ona hiçbir zaman tepki göstermedi ama hakkını da tam anlamıyla verdiğini söyleyemem.

İki iyi Brezilyalı stoperin Fenerbahçe kariyerleri aynı şekilde sona erdi, Luciano’ya birçok Fenerbahçe’li gibi çok üzülmüştüm. Edu giderken de Luciano kadar olmasa da üzüldüm. Umarım sakatlığını hiç iz kalmayacak şekilde atlatır ve bundan sonra çok başarılı olur.

Şahsen ben kendisini özleyeceğim. Yolu açık olsun.

2 yorum:

Patasana dedi ki...

Bize geldiği senesana kimdir diye sormuştum. Birezilya liginin en iyi 2. stoperi demiştin. Birincisi kim demiştim Lugano demiştin. Sonra ben Eduyu sevmiştim...(AZ maçından önce)

peralta dedi ki...

luciano büyük fenerbahçeliydi. saygım sevgim sonsuz. ama edu nun yanında stoperliği 10 para etmezdi. edu bence de underrated bir stoperdi. bir edu dracena yazısı yazmak lazım uzun uzadıya. tabi kulüpten kuru bir teşekkür yazısı gelirse.

dediğin gibi lugano daha ön planda oldu hep. edu çok akil, olgun bir oyuncuydu. yolu açık olsun.