20 Ekim 2009 Salı

Şampiyon Ross Brawn


Formula 1 2009 sezonunda takım ve pilotlarda zirve Brezilya’da belli oldu. Her ne kadar kağıt üzerinde en üstte gözüken pilot Jenson Button olsa da, şampiyonluğunda onda bile daha çok payı olan Ross Brawn benim gözümde sezonun tek şampiyonu oldu.

Brawn GP ortaya çıkardığı üstün araç ile sezonun ilk yarısında rakiplerine büyük bir üstünlük sağlamıştı. Bu dönemde Jenson Button 7 yarışın 6’sını kazandı ve sonra kelimenin tam anlamıyla savunmaya geçti. Bunu başarmak da tabii ki önemli bir iş. Bir yerde okudum ne kadar doğru bilmiyorum ama sanırım Button bu sezon sadece start ve pit stoplarda geçilmiş, pist üzerinde değil. Yine de sezonun ikinci yarısında hiç yarış kazanamayıp sadece bir kez podyuma çıkan bir sürücünün şampiyonluğu çok da tat vermedi. Bu yüzden tebriklerin tamamını olmasa da çoğunu Button değil Ross Brawn hak ediyor.

Barrichello’nun şampiyon olmasını tercih ederdim. Takım içinde biraz Button’ın kollandığı hissediliyordu, Barrichello da bunun sinyallerini sezon içinde vermişti ama yine de Brezilya sonrasında Button şampiyonluğu kutlamak için ülkesine çabuk dönebilsin diye özel uçağını ona tahsis etmiş. Güzel bir insan, sevmeyeni herhalde yoktur.

McLaren son yarış öncesinde Ferrari’nin 1 puan önüne geçti. Ferrari araç gelişimini çok uzun süre önce durdurmuş ve bütün gücünü 2010 sezonuna vermeye başlamıştı. Buna rağmen alınan puanlar ve gösterilen direnç tatminkar, araç üzerinde sezon boyunca çalışan McLaren daha yeni öne geçebildi. Belki son yarışta Ferrari tekrar öne geçecek.

Fisichella ise üzdü, bir şeyler başarabileceğini düşünmüştüm. Demek Luca Badoer’e boşuna kaptırmışız, bu işler o kadar kolay değilmiş. En azından Fisichella Abu Dhabi’de 1 puan alsa da Ferrari kariyeri 0 puan ile bitmese.

Bir an önce 2010 sezonu başlasın. Formula 1 izlemeyi özledim.

Hiç yorum yok: