22 Eylül 2008 Pazartesi

Kocaelispor 1-4 Galatasaray

Galatasaray rahat kazandı, geriye düştükten sonra bile maçı rahat çevireceği çok belliydi. Kocaelispor’un bu sene Süper Lig’e tutunabileceğini sanmıyorum, ileride toparlayabilirler mi bilemem ama dün gördüğümüz buydu.

Galatasaray geçtiğimiz sezon Türk oyuncularla oynamayı taraftarlarına güzel pazarlamıştı ama bu sene yabancılarla ilerliyor ki olması gereken de bu zaten, komik olan geçen seneydi. Yabancılardan beni en çok etkileyen bugüne kadar Kewell oldu, sahada herkesten farklı duruyor ve dün de çok güzel bir gol attı, sakatlanmadığı takdirde Galatasaray’a çok katkı sağlayacak o belli ama bu durumda Arda nereye girecek bilemiyorum. Skibbe yine çift forvet oynattı ve bu beni mutlu ediyor. Forvetlerin arkasını Lincoln, Kewell ve Aydın’a verip ağır stoperlerin önünü sadece Ayhan’a bırakmak böyle kolay maçlarda çok sorun olmayabilir ama mesela dün Beşiktaş’a karşı oynayan eksik Gaziantepspor Galatasaray’ı zor durumlara düşürebilirdi ki Kocaelispor bile gol buldu, maç berabere devam ederken tekrar öne geçecek şansı da yakaladı.

Bu kadronun pozisyon üretmede sıkıntı yaşamayacağı zaten ortada, hepsi yetenekli ve kaliteli oyuncular, skoru her an değiştirebiliyorlar. Muhtemel sorunlar oyunun savunma bölümünde olacaktır. Zorluk derecesi biraz yüksek lig maçlarında ve UEFA mücadelesinde bana göre Galatasaray sıkıntı yaşayacaktır. Hafta içinde Bellizona bile üç gol bulabildi. Dün Nonda sakatlandığında ciddi diye korktum çünkü bir Fenerbahçe’li olarak Skibbe’nin çift forvetten vazgeçmesini istemiyorum. Umarım Lincoln’ün de bu formu devam eder ve kadroda kendine sürekli yer bulur.

Galatasaray’ın bu sene kendi karakterine ters işler yaptığını ve bunu bünyenin kabul etmeyebileceğini düşünüyordum. En büyük motivasyon kaynakları olan yokluk içinde mücadele etmek artık söz konusu değil. Sahaya çıkan kadro da geçtiğimiz yıllardan farklı, artık Galatasaray’ın karakteri haline gelmiş mücadeleci futbolunu, çok koşan ve saldıran agresif takımını bu oyuncularla görebileceğimizi pek sanmıyorum. Bu yeni Galatasaray eskisini unutturabilir ama aratması da beni şaşırtmayacak..

1 yorum:

Arkhe dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.