16 Eylül 2008 Salı

*MAÇIN HAKKI*

Eğlenceli olacağını düşündüğüm bir fikrim var. Seyrettiğim maçların sonunda o maçın hakkını skor olarak yorumlayacak ve bu rakamları arşivleyeceğim. Bu bir çeşit maç öncesi tahmini ve maç skoruna bir de 'hatice'yi ekleme çabası. Niye hatice'nin istatistiği tutulmaz belli. Hem resultante importante'dir, hem de üzerinde uzlaşmaya çalışmak deli işidir.

Ama bunu kendi kendine yapıyor bütün taraftarlar. Herşeyi hatırlamıyor belki ama ana başlık ve birkaç örnek kaydediliyor hafızaya. Bunların içinde "Abi ama kaç maçı son dakikada verdiler" gibi, veya "hakem yoktan penaltı/ofsayt/k.kart yaratmasaydı o turu geçerdik" gibi spesifik veya geniş açılı biriktirmeler yapıyoruz. Ben de bu blog sayesinde kendi naçizane 'maç hak'larımı biriktirmeye başlıyorum.

Maçın hakkı derken asıl olarak 1-0-2'den bahsediyorum. Kim kazanmayı haketti ve kaç farkla, veya beraberlik maçın hakkıydı şeklinde olacak yorumlarım. (Yanına artı koyduğum takımın maçı bu farkla kazanmayı hakettiğidir) Takımların isminden önce parantez içerisinde olan rakamlar maç sonucudur.

Örnek:
(2)Man U +3
(1)Aston V
Burada demeye çalıştığım Man U'nun maçı 3 farkla kazanmayı hakettiği ama 2-1'le yetindiğidir.

Bu hafta izlediklerim:
(2)Hacettepespor +1
(1)Fenerbahçe

(1)Galatasaray +1
(1)Antalyaspor

(0)Trabzonspor 0
(0)Beşiktaş 0

İlk haftadan şimşekler yağsın üzerime. Bir tek Galatasaray'a artış verdim, evet. 1 gol sıkıştırıp kazanacak kadar oynadı ve fırsat buldu. Diğer iki skor da oyunun görüntüsüne uygundu çok.

Bir de, biliyorum futbol böyle birşey değil, bu değerlendirme üzerinde anlaşsan bile. Derdim o değil. Şimdilik sadece bir süre biriktirmek istiyorum bu veriyi. Zamanla anlamlı olup olmadığını görebileceğimiz birşey olur. Ama öyle ki, eğer gerçek skorlarla bunlar birbirinden çok ayrılırsa da anlamlı sonuçlar çıkarmaya çalışırım, birbirine çok yakın giderse de. İlişki kurulamayacak kadar istikrarsız olmaları bile bir çıkarım olabilir.

Aslında bir tahmin kutusu, bir gerçek skor ve bir de bu kişisel 'maç hakkı' değeri girilebilinen bir matrix kursak ve üyelerin doldurdukları bu formları arşivleyen bir sistemle uzun vadeli bir anket çalışması haline getirsek ilginç olabilirmiş.

1 yorum:

Arkhe dedi ki...

E o zaman ben de yorumlayayım da arşivde bulunsun. :)

(2)Hacettepespor
(1)Fenerbahçe +2

(1)Galatasaray +1
(1)Antalyaspor

(0)Trabzonspor 0
(0)Beşiktaş 0