20 Şubat 2009 Cuma

UEFA Kupası 3. Tur İlk Maçları


UEFA Kupası ilk tur ilk maçları oynandı, sonuçlar yukarıda. İlk gün AAB'nin Deportivo'yu 3-0, Braga'nın da Standard Liege'i aynı skorla yenmesi benim için sürpriz oldu. St. Etienne'de Olympiakos'u deplasmanda 3-1 ile geçti, St. Etienne'nin tur atlayacağını düşünüyordum ama işi deplasmanda bitirebileceğini tahmin etmiyordum. "Köy takımı" Metalist deplasmanda Sampdoria'yı alıştığı skor 1-0 ile geçti ve büyük avantaj yakaladı. Ukrayna takımları iyi Avrupa performanslarına devam ediyorlar. Ukrayna'da Dynamo Kiev Valencia ile 1-1 berabere kaldı ama Shakhtar Tottenham'ı 2-0 geçerek büyük avantaj yakaladı.

Zorlu eşleşmelerden Werder Bremen-Milan maçı Almanya'da 1-1 biterken, Zenit kendi sahasında Stuttgart'ı 2-1 ile geçti, Ajak ise deplasmanda Fiorentina'yı Kennedy Bakırcıoğlu'nun golüyle 1-0 yendi. Aston Villa Zico'nun CSKA'sı ile sahasında berabere kaldı ve avantajı Rus ekibine bıraktı, bu skor bana da derin derin "Ah Zico ah" diye iç çektirdi. Villa için o havada Moskova'dan çıkmak kolay olmayacak.

Bizi en çok ilgilendiren maçta ise Galatasaray Fransa deplasmanından 0-0 ile döndü. Şen Şef uzun uzun ve çok güzel yorumlamış, üzerine çok da bir şey söylememe gerek yok. Maçın ilk 10-15 dakikasında Bordeaux çok daha iyi bir takım görüntüsü verdi ve pozisyonlar da buldu. Maçın başındaki düzensizlikten çabuk sıyrılan Galatasaray dengeyi yakaladı ve öne geçecek fırsatlar da yakaladı. 2. devre ise daha çok orta sahada geçti ve maç golsüz bitti. Çok denk bir eşleşme olmuş gibi ve bu skor bir avantaj da, dezavantaj da değil. Sami Yen'de diken üstünde oynayacak takım Galatasaray olacak ama ben yine de turu geçip deplasmanda rakibini 3-0 yenen Hamburg ile eşleşeceklerini düşünüyorum.

İkinci maçlar 26 Şubat Perşembe günü oynanacak.

1 yorum:

Pamukk dedi ki...

bence bordeaux turu geçer, metalist denen köy takımı da finale kadar gider. metalisti eleyecek takım çıkarsa da gözümde büyür :P