21 Mart 2009 Cumartesi

634 ve devam..

Kaptan’ı atladık, daha doğrusu yoğunluktan farkına bile varamadık. 24 Eylül 2008’de oynanan Inter-Lecce maçında Inter formasını 600. kez giyen Javier Zanetti geçtğimiz hafta 2-0 kazanılan Fiorentina maçında bu rakamı 634’e çıkardı ve bir Inter efsanesini, Giacinto Facchetti’yi yakaladı. Dün bunun için bir basın toplantısı daha doğrusu ufak bir seremoni düzenlendi ve bu seremoniye Başkan Moratti, Mourinho ve bazı yöneticiler ile birlikte Giacinto Facchetti’nin oğlu Gianfelice de katıldı.
.
Başkan Moratti seremonide yaptığı konuşmada şunları söylemiş;

“Zanetti bizim için bir sembol, benim için de özel biri. Inter’e başkan olduktan sonra transfer ettiğim ilk oyuncu oydu. Bana genç bir Arjantinli forveti, Ortega’yı tavsiye etmişlerdi. İzlediğim U-21 maçında ben mükemmel oynayan, top kaybetmeden tüm rakiplerini geçebilen bek oyuncusuna vuruldum. O zamanlar herkes bu yarı İtalyan soyadı olan tanınmamış futbolcunun en fazla birkaç ay kalabileceğini söylüyordu. İşte o adı bilinmeyen adam sadece takımda en uzun süre kalan değil, en iyi performansı sergileyen, müthiş bir karakteri olan ve hala oynamaya devam eden, geldiği ilk gün gibi değil, ilk günden bile daha iyi oynayan adam oldu. Facchetti’nin forma giyme sayısını Bergomi geçmişti, ben Javier’in Bergomi’yi de geçebileceğine inanıyorum.”
.

Kaptan’ın sözleri ise şöyle;

“Giacinto Facchetti bana Inter’e ait olmanın ne anlama geldiğini gösteren bir model oldu. Başkan Massimo Moratti’ye de henüz tanınmamış bir isimken bana İtalya’da oynama şansı verdiği için teşekkür ediyorum. İlk günümü hala hatırlarım, elimde içinde ayakkabılarımın olduğu plastik bir çanta ile beni tanımayan taraftarların arasından geçmiştim ve onlar birbirlerine benim kim olduğumu soruyorlardı. Bu kulübe çok küçük başarılarla yetindiğimiz dönemler de dahil olmak üzere her zaman inandım, er ya da geç işlerin yoluna gireceğini biliyordum. Bu takımın kaptanı ve tarihinin bir parçası olduğum için gurur duyuyorum.”

Böyle oyunculara hasret kaldığım şu dönemlerde Inter taraftarlarını kıskanmamak imkansız..

Hiç yorum yok: