4 Mart 2009 Çarşamba

Sivasspor


İki senedir Türk futbolunda bir Sivasspor gerçeği var. Yakında patlarlar diye diye geçen sezonu bitirdik, bu sezon aynı performansın devam edemeyeceğini söyledik yine yanıldık. Ligde 22 hafta geride kaldı ve Sivasspor yine lider. Bu liderliği Anadolu takımlarının onlara yatmasına bağlayanlar da var, hakemlere de ama ben ikisine de katılmıyorum. Hatta bu söylemlerin sıklaşmasını da Sivasspor gerçeğinin herkes tarafından kabul edilmesine bağlıyorum, hala kaale alınmıyor olsalar bunlar konu edilmezdi.

Oyunu çirkinleştirerek, katı savunma yaparak zirveye tutunduğunu söyleyenler de var ama Sivasspor ligin en fazla gol atan 3. takımı durumunda, en iyi averaj da bu takımda. Sivasspor iyi savunma yapıyor evet ama bu katı savunma yaptıkları anlamına gelmiyor, sadece üç İstanbul takımına karşı oynadıkları futbol ile bu takım değerlendirilmemeli. O maçlarda da en uçtaki adamdan en gerideki adama kadar bir bütün olarak savunma yapıyorlar, mücadele ediyorlar ve başarılı oluyorlar. Amacım Sivasspor'un futbolunu konuşmak değil aslında, ülkenin çoğunluğunun bu takımdan nefret etmesi.

Bülent Uygun'dan ben de hazzetmiyorum, kulüp başkanını da sevmem söz konusu olamaz. Futbol takımlarına karşı olan bu tepkiyi hatta nefreti yarattıkları için benim gözümde ayrıca suçlular. İstanbul takımları da dahil olmak üzere birçok takımdan daha temiz futbol oynayan, daha az çirkeflik yapan, mücadele eden, takım ruhunun en güzel örneğini sergileyen futbolcuların emeğine bence yazık ediyorlar. Yine de o iki isim, ortadaki görüntünün tamamına baktığımda beni Sivasspor'dan nefret ettirmiyor. Maç sonrası tribünde türküler eşliğinde dans eden taraftarları, onlarla birlikte eğlenen futbolcuları hala sempatimi topluyor. Belki de Fenerbahçe şampiyonluk için gerçek bir aday olamadığı için Sivasspor'un puan kayıpları bana "tüh" dedirtiyor. Bülent Uygun'un antipatikliği, kulüp yönetiminin iticiliği bende futbolculara yansımıyor.

Bir şeyi de itiraf etmem lazım ki aslında tahmin ediliyordur. Bana katılmayanların sayısı gayet fazla olabilir ama bir Fenerbahçe'li olarak ben şampiyonluk yaşayamayacaksam Galatasaray, Beşiktaş ve hatta Trabzonspor yerine tabii ki Sivasspor'un şampiyon olmasını isterim.

4 yorum:

Patasana dedi ki...

ne başkanları nede bülentle pek ilgilenmiyorum. hatta oynadıkları futbolla bile... bir jenerasyon yakaldılar ve en efektif şekilde kullanıyorlar. bunu senelerdir büyük takımlar bile yapamıyor. ben burada "Pamuktan" bir yorum beklerdim ama daha okumamış saanırım:) biz olamayacaksak onlar olsun. lig maçından sonra biraz düşündüm de eğer yenilseydik ve kupada da biz avantajlı skor elde etmiş olsaydık ne olurdu. dedikoduları düşünebiliyor musun???:)

Şen Şef dedi ki...

"İstanbul takımları da dahil olmak üzere birçok takımdan daha temiz futbol oynayan, daha az çirkeflik yapan, mücadele eden, takım ruhunun en güzel örneğini sergileyen futbolcuların emeğine bence yazık ediyorlar. ... Bülent Uygun'un antipatikliği, kulüp yönetiminin iticiliği bende futbolculara yansımıyor."

Hiç katılmıyorum.

Pamukk dedi ki...

mümkünse kümeye düşsünler. böyle oynarak mı şampiyon olucaktı bunlar? toplam 5-6 maçını tam izlemişimdir. sivas'ta 2-1 yendikleri fb maçı hariç hiçbirinde beğenmedim. bunlar mı şampiyonluğu hakediyorlar? hakemlerle götürdükleri maçlar da sayılıyor mu? hocasından başkanına takımına kadar da antipatikler. şampiyon olmayı da hakkettiklerini düşünmüyorum.

Pamukk dedi ki...

sivas bitek fblilere sempatik geliyor nedense Patasana :)
diğer herkese ve bana göre sürünürler inşaallah, amin.