29 Mart 2009 Pazar

ING Australian Grand Prix 2009 / Melbourne

Formula 1’de yeni sezon başladı. Bu sezon için yapılan değişiklikleri sadece kural değişikliği olarak görmemek lazım, artık çok farklı arabaların yarıştığı bambaşka bir Formula 1 var. Sezonun bizler adına yeniliklerinden biri de TRT’ydi, Serhan Acar ve Okay Karacan haberleri mutlu etmişti ama daha ilk yayında benden çok küfür yediler. Digitürk-TRT ortaklığı sağolsun, sürünerek uyandığım sabah yarışı 5-6 tur izleyebildikten sonra bilgisayara mahkum oldum. Sorun TRT kaynaklı olmayabilir, hukuki zorunluluk yüzünden uydusal yayınları şifrelemek zorunda olabilir ama buna önlem alması gereken Digitürk ya da herhangi başka bir platform ile iletişime geçip gerekli bilgilendirmeyi ve kontrolü yapmalıydı, ne yapılması gerekiyorsa yaptırmalıydı.
.
Brawn GP, son 20-25 günün parlayan takımı sezon öncesi hazırlıkları ve sıralama turlarında gösterdiği performansı yarış geneline de yaymayı başardı. Massa onlar için sanki başka bir dünyadan gibiler demiş, her şey iyi gitse bile iki takım arasında yaklaşık bir saniyelik fark var. Bu farkın en büyük sebebi de difüzör denen alet, Brawn GP farklı bir difüzör kullanıyor ve farkın 0,5 saniyesini de bu aletin yarattığı söyleniyor. Bu konuda tartışmalar var ve Nisan ayı içinde konu karara bağlanacakmış. Eğer illegal sayılırsa Brawn GP ile birlikte bu farklı difüzörü kullanan Toyota ve Willams’ın puanları tehlikeye girebilir. Legal sayılırsa ise diğer takımlar da hızla difüzörlerini aynı şekilde çift tünelli hale getirip performanslarını onlar da ciddi olarak yükselteceklerdir. Sadece difüzörde iş bitmiyor. Kers, yeni lastikler ve o geniş ön kanatlar ile mühendisler başka farklar da yaratacaklardır. Ne olursa olsun efsane insan Ross Brawn ve yarattığı takım takdir edilmeli, Ferrari’nin süründüğü Melbourne’de yüzüm en azından onu podyumda görünce biraz güldü.
.
Ferrari Avustralya’dan puansız dönüyor. Oysa iki araba da iyi start aldı, Massa yarışta uzun süre tepelerde kaldı ama önce geriye düştü sonra da mekanik arızadan dolayı yarışı tamamlayamadı. Raikkonen’de de değişiklik yok, yine kötü bir hata yaptı ve spin attı, yarışı da tamamlayamadı. Hamilton geriden başlamasına rağmen 10. sıraya rahat tırmandı, sonra da genelde olduğu gibi şansı yanındaydı. Önünde olan kazalar ve yarışı önünde bitiren Trulli’nin yarış sonrası aldığı ceza ile üçüncü sıraya çıktı. Yarışın bitimine 3 tur kala üçüncülük mücadelesi yapan Vettel ve Kubica kaza yapınca yarış güvenlik aracının arkasında sona erdi. İkisine de yazık oldu, çok iyi yarış çıkarmalarına rağmen puan alamadılar. Vettel’in kaza sonrası telsizden “Çok üzgünüm, ben bir idiotum” dediğini duyduk, en azından 4. olacakken yarış dışı kaldı.
.


Muhtemelen Avrupa’ya dönene kadar böyle ilginç yarışlar izleyeceğiz, Ferrari ve McLaren’in Brawn Gp’yi yakalaması bu şartlar altında zor, çok çalışmaları arabaları ciddi anlamda geliştirmeleri gerekiyor ama çok da anlamadığım o difüzör olayı bu sezonu önümüzdeki haftalarda çok daha değişik bir şekle sokabilir.

Hiç yorum yok: