13 Mart 2009 Cuma

UEFA Kupası 4. Tur İlk Maçları


Hamburg-Galatasaray maçının ilk devresini izleyebildim. İki takımda Almanya’da yaşanan okul baskını nedeniyle sahaya siyah bant ile çıktı. Daha önce Türk milli takımının, Galatasaray’ın ve Fenerbahçe’nin bu tip isteklerinin reddedildiğini hatırlıyorum. Galatasaray bu devre gayet iyiydi, ilk 15-20 dakika Hamburg baskısı olur diye düşünürken topa daha çok sahip olan takım onlardı. Tam Hamburg ufak ufak çıkmaya başlayacakken güzel bir kontra atak ile gol geldi. 2. devre sahada yine garip ve değişik işler olmuş. Futbol ilahları bir takımı aynı anda hem lanetleyip hem de mucizevi bir şekilde nasıl koruyor anlamıyorum. Biraz bakındım, aklımda kalanlar; Kewell stopere geçmiş, Lincoln Bülent Korkmaz'a gider yapmış. Hamburg korkmuş, mesela Olic kenardaymış. Galatasaray bu zor şartlarda maçı kazanabilirmiş ama kaybetmesi hatta 2-3 fark yemesi de çok olasıymış. Okuduklarımdan anladığım ve gördüğüm kadarıyla tur atlama ve UEFA kupası hedeflerinin altını oynanan futbol yerine daha çok soyut şeyler doldurmuş.
.
Hamburg 1-1 Galatasaray
Werder Bremen 1-0 St. Etienne
Marsilya 2-1 Aja
Dinamo Kiev 1-0 Metalist Kharkiv
CSKA Moskova 1-0 Shakhtar Donetsk
PSG 0-0 Braga
Udinese 2-0 Zenit
Man. City 2-0 AaB
.
İlk maçlar sonunda deplasmanda kazanan yok, Paris'den beraberlik çıkaran Braga ve Galatasaray'dan başka beraberlik kurtaran da yok. Metalist en sonunda kaybetti, tek mağlubiyetini aldığı Beşiktaş deplasmanı ile aynı skoru aldı. İlk maçlar sonunda beni çok şaşırtan bir sonuç yok ama PSG'nin kazanmasını bekliyordum. İtalyanların Avrupa'da kalan son takımı Udinese'nin net bir skor alacağını da tahmin etmemiştim. Evinde geçtiğimiz sezonun şampiyonuna karşı ihtiyacı olan skoru aldı ama ikinci maçta her şeyi beklerim. Ukrayna ve Rus futbolundaki mücadele keyifli, iki maçta tek farklı skorlarla bitti. Yolunu gözlediğimiz Zico'nun CSKA'sı Lucescu'nun Shakhtar'ı karşısında ufak bir avantaj yakaladı. Deplasmanda da gol bulurlar gibime geliyor, bence turu atlayacaklar.

2 yorum:

Patasana dedi ki...

forza Zico

Pamukk dedi ki...

finalde CSKAnın rakibi kim olur acaba . ingiliz,italyan tercih edilir.