13 Mart 2009 Cuma

Vurun Emre'ye


Öncelikle şunu söyleyeyim Emre’yi sevmiyorum, sevemiyorum. Bu yazacaklarımı belki o artık bir Fenerbahçe oyuncusu diye yazıyorum, belki Galatasaray’da oynuyor olsa tam tersini düşünürdüm bilemiyorum ama bence Emre’nin 1 maç ceza alması komiktir, saçmalıktır.

Emre’yi sevmiyorum, sevemiyorum ve nefret edenlere de hak veriyorum. Bir süredir başlayan hatta bir kısmını Emre’nin de hak ettiğini düşündüğüm linç kampanyası bugün verilen saçma ceza ile amacına bir süreliğine ulaşmıştır. Kayserispor maçından sonra medyanın başını çektiği güruh 3 gün boyunca bu ceza için çabaladı. “Fenerli medya” ve bu medyanın güya Fenerbahçe lehine en çok haber yapanları, mesela Vatan, Milliyet ve Hürriyet gazeteleri ana spor sayfalarını Carlos ve Emre’ye ayırdı. Medya Fenerbahçe aleyhine çalışır çığlıkları atmıyorum, gazetelerin bir takım taraftarı olmasından ziyade ilgi çekeceğini bilince her takımın aleyhine çok iyi çalışabildiklerini söylemeye çalışıyorum.

Gönül isterdi ki Emre’ye bu saçma ceza futbolu yönetenler tarafından değil Fenerbahçe’yi yönetenler tarafından verilsin ama bunu değil Fenerbahçe hiçbir kulüp kendi futbolcusuna yapacak kadar cesur ve etik değerlere bağlı değil. Bu cezanın sebebini biri tam olarak anlatsa da anlasam. Yaptığı hareket terbiyesizliktir, o hareket sonrası benden de küfür yemiştir o ayrı ama Emre küfür mü etmiştir, hakaret mi etmiştir, adam mı sakatlamıştır da bu cezayı almıştır? Emre’ye rakibine o hareketi yaptığı için bu ceza verildiyse benim de bundan sonra rakibine her parmak sallayan, küfürü ya da bedduası kameraya yakalanan her futbolcu için ceza isteme hakkım vardır. Bundan önce bu hareketlere verilmeyen cezaları sorgulama hakkım vardır, mesela Sabri’ye Ayhan’a Üzülmez'e verilmeyenleri. Ha seni öldürürüm der gibi boğaz kesme yapmışsın, ha parmağını sallayarak sen bittin anlamına gelen hareket yapmışsın bir farkı yok. Sportmenliğe aykırı hareketmiş, bu liglerde oynanan her maçta sportmenliğe aykırı en az 20 hareket bulabilirim.

Sevemediğim ama son zamanlarda çok iyi maçlarını izlediğim Emre’nin eksikliği Kocaelispor maçında belki çok hissedilmeyecek, Fenerbahçe’ye çok dokunmayacak ama bu ceza ben ve benim gibiler tarafından ileride çok sorgulanacak, ağızlara çok sakız olacak. Keşke başta medya olmak üzere bazı isimlerin kesimlerin çıkartmamak için ceza vermek yerine bundan önceki maçlarda yaptıkları haklı olarak cezalandırılsaydı da hepimiz mutlu olsaydık.

Emre’yi sevmiyor olmam bu cezayı haklı görmemi gerektirmiyor.

24 yorum:

Turgay Keskin dedi ki...

Kesinlikle katılıyorum. Emre cezayı haketti ama farklı bir yer ona bu cezayı vermeliydi. Komik oldu gerçekten..

Pamukk dedi ki...

az bile bu ceza. vurun abalıya yazık :(:(:(:(

Pamukk dedi ki...

sen bittin diyip parmak işareti yapanları sayarsan Emre başı çeker bikere. her oynadığı maçta kırmızı hartı hakediyo ama hakemler hakem değil işte. siz de alışmadığınız için şimdi bu ceza garip geliyor.

Şen Şef dedi ki...

Ya oğlum ciddi misin gerçekten? Samimi olarak mı yasıyorsun bunu:
"Ha seni öldürürüm der gibi boğaz kesme yapmışsın, ha parmağını sallayarak sen bittin anlamına gelen hareket yapmışsın bir farkı yok"

Şaka yapıyor olmalısın soğan!

Arkhe dedi ki...

Koca yazıdan cımbızla bunu mu çıkardın soğan? :) Katılmadığın sadece o cümle mi yoksa Emre'ye verilen cezanın doğru olduğunu mu savunuyorsun?

Ceza sebebi nedir yaw? Biri anlatsın da dinleyeyim.

Sportmenliğe aykırı hareketmiş.. Bırakın yaw, nefret gözünüzü kör etmiş..

Şen Şef dedi ki...

O yapılan hareket dünyanın her yerinde "kafanı keserim" hareketidir. Dünyanın her yerinde de tepki alır böyle. Kabul edilebilir hiçbir yanı yoktur. Al ceza senin olsun, umurumda zerre değil Fener'de kimin oynadığı kimin ceza aldığı. Ama bu harekete "ne var canım bunda" diyen kişi kördür soğan kusura bakma.

Şen Şef dedi ki...

Bu arada medyanın yaklaşımı ve niyeti konusunda sana katılıyorum. Mourinho'nun geçenlerde bahsettiği "entellektüel orospuluk" böyle bir şey olsa gerek. Bu konu açılabilir aslında güzel bir postla, biraz da araştırma, örnek ister sanırım. Ben söz vermiyorum (artık öğrendim hehe) ama belki sen yapmak istersin ;)

Taraftarın onların bu oyununa düşüp birbirinden nefret etmesi ise olayın asıl acı kısmı. Algıda seçicilik çok önemli burada. Hepimiz yapıyoruz. Hatta belki bu konuda şu an ikimiz de yapıyoruz bir parça ama Emre konusunda pozisyonumu koruyorum ben lol

Arkhe dedi ki...

- Gönül isterdi ki Emre’ye bu saçma ceza futbolu yönetenler tarafından değil Fenerbahçe’yi yönetenler tarafından verilsin .

- Yaptığı hareket terbiyesizliktir, o hareket sonrası benden de küfür yemiştir.

Bunlar benim yazımda geçen cümleler, ya okumadan yorum yazdın ya da sadece görmek istediklerini gördün. Bu yazıdan sen "Ne var canım o harekette" anlamını çıkardın demek, ilginç olmuş.

Hareketin ne olduğunu ben yazmışım zaten. Hareket için terbiyesizlik demişim, küfür ettiğimi söylemişim, kulübün ceza vermesini dilemişim. Ve sen bütün bunları okuyup hala benim "ne var canım o harekette" dediğimi düşünmüşsen kusura bakma ama ya kafan güzel ya da yine yazılar içinde boğulup geç yatmışsın.

Derdim PFDK tarafından haksız, daha önce hiç verilmemiş bir cezanın verilmiş olmasıdır. Bu Emre'nin yaptığının terbiyesizlik, karaktersizlik, şerefsizlik olduğu gerçeğini değiştirmez.

Arkhe dedi ki...

"Algıda seçicilik çok önemli burada. Hepimiz yapıyoruz. Hatta belki bu konuda şu an ikimiz de yapıyoruz"

Aynı yazının başından bir cümle;

"Bu yazacaklarımı belki o artık bir Fenerbahçe oyuncusu diye yazıyorum, belki Galatasaray’da oynuyor olsa tam tersini düşünürdüm bilemiyorum"

Ne demek istediğini iyi anladım. :)

Pamukk dedi ki...

sportmenliğe aykırı davranış bu, sadece terbiyesizlik değil yaptığı tehdit. bundan önce bu hareketlere ceza verilip verilmemesi kimseyi bağlamaz, vermeyenlere sorun onu. ama bu ceza sonuna kadar haklı ve azdır. tahkimde görüşülüomuş şu sıralar kalkar belki de boşuna çene yormuş oluruz

open your mind dedi ki...

pascal nasıl koydum diye elini şortuna sokunca pfdk değil direk federasyon yönetim kurulu toplantısı ile 6 ay ceza almıştı o zamanlar da bu kadar hassas mıydın müdür cezalara karşı ? mantığa göre nasıl s..tim demek 6 ay , kafanı vücudundan ayırırım demek 1 maç yani. (1 maç bile fazlaymış hatta öyle diyorsun)

üzülmez, sabri falan derken daha 2 maç önce yan hakeme 3 metreden 3 defa bilmemne de puta diyerek türkçede orospu çocuğu anlamına gelen kelimeyi söyleyen lugano'yu atlamışsın görüntülerden ceza isterken diğerlerine.

senden de öte tek taraflı bakan fenerliler de var yönetmen o sırada neden emre'yi çekti de cangele'yi çekmedi diyen buna da şükür aslında =)

Adsız dedi ki...

ister fenerbahçe ister galatasaray oyuncusu olsun.emre emredir ve fenerbahçe alırken bu riskleri beraberinde aldığının farkında olmalıydı.hareketin doğallığı benim için sadece emre tarafından yapılmış olmasıdır.bu adamın sadece saha içi değil dışında da yaptığı vukuatlar tarihine bakarsak bu kadar başıboş bırakılması yanlıştır.gelelim harekete.arkhe'ye şu yönden katılıyorum;hangi hareketler sportmenlik içerisindedir?hangileri dışındadır bu belirlenmelidir.belirlendikten sonra da kim yaparsa yapsın hangi formayı giyerse giysin cezaya maruz kalmalıdır.ama sevgili soğanlar bu benim dediğim harfiyen uygulanırsa en çok sizin takımlarınız zararlı çıkar biliyorsunuz:) fenerli medya konusunda evet basın zaman zaman dengeyi işine gelen yönde ayarlıyor ama türk futboluna hediye edilen son ercan yula'yı takip etmenizi öneririm:meriç tunca.. neyse bu hafif konu dışı..son olarak bişey soracağım..bu ceza bir derbiye denk gelseydi verilir miydi sizce?

Arkhe dedi ki...

@çimento

Sen Pascal'a verilen cezanın doğru olduğunu düşünüyordun da şimdi de bu yüzden mi Emre'ye ceza verilmesini doğru biliyorsun? Beşiktaş'ın yediği cezalar için ben niye hassas olacağım? Ben federasyon görevlisi değilim, Fenerbahçe'liyim. O hassasiyeti yeri geldiğinde masaya vurulan yumruklarla, barkolarla, Lig Tv iade kampanyaları ile siz yeterince yapıyorsunuz zaten.

Ben İspanyolca bilmiyorum ama maşallah işin içinde Fenerbahçe olunca yurdum bir anda İspanyolca'ya bile sarıyor. Emre'ye bu hareketten dolayı ceza veriliyorsa aynı model el hareketlerini yapanlara da verilmeli cümlesinden Lugano'nun ettiği küfüre de ancak sen gidebilirdin zaten.

Bu Fener'liler de hep tek taraflı zaten ama Lig Tv'ler de iade di mi? =)

Arkhe dedi ki...

@Gayriciddimilliariza

Konu Emre transferi, Emre'nin geçmiş vukuatları değil ya da onun başıboş bırakılması değil. Beşiktaş'ın hep hakkını yerler, Fenerbahçe ve Galatasaray'ı kollarlar muhabbeti hiç değil. Konu sadece dün verilen bir ceza. Daha önce emsali olmayan bir ceza.

Bu ceza bir derbiye denk gelseydi tabii ki ceza verilmezdi..

Arkhe dedi ki...

Neyse Fenerbahçe puan kaybetti, herhalde herkes rahatlamıştır. Artık ne kamera görüntüleri bu kadar incelenir, ne de linç kampanyası başlatılır. Kazayla önümüzdeki iki haftadan 6 puan çıkarsa yine Fenerbahçe maçlarına, o maçların hakemlerine ayrı bir "hassasiyet" gösterilmeye başlanır.

open your mind dedi ki...

lig tv iade kampanyası ilk hangi takımdan hangi taraftarın web sayfasından çıkmış bir onu araştır istersen lig tv iade kısmına girmeden önce. maç sonu hakeme seni tokatlarım diyen hakem odası basanlar da benim başkanım zaten =)

hedef gösterirken üzülmez gibi birisini hedef gösterirken lugano'yu es geçmen enteresan geldi sadece, ispanyolca bilsem zaten kelimenin başını söylerdim ama az biraz italyanca, fransızca falan kenarından köşesinden gören adam puta kelimesinin anlamını bilir. lig tv web sayfasında da gösterilmişti zaten bu.


sonuçta herkes taraf tutuyor sen de senin kuyruğuna basılınca yazıyorsun doğal olarak aynı cangele sakarya'da iken runje elini pipisine götürüp hareket yaptı diye runje de 1 maç ceza almıştı hatta. yani kısaca konunun başlığı vurun emre'ye olursa sen adamdan nefret etsen de yaptığı hareketin ceza gerektirmediğini savunuyorsan bana ben de tersini savunuyorum sana burada yoksa emre varmış yokmuş değil derdim.

görüntülere göre ceza gerektiren hareketlere standart getirilse tarkan'ın yazdığı gibi lugano, baros gibi adamlar 3 maçta 1 maç kafadan cezalı durumuna düşer .

barkodan masaya vurulan yumruktan bahsetmişken aklıma birden şu kupa maçında beşiktaş'a elenmenizden sonraki taraftarın, yöneticilerin, hocanın falan hali geldi aklıma.


fenerbahçe maçlarına ve hakemlerine hassasiyet gösteriliyorsa galatasaray ile kol kola federasyona yürüyün ciğerleri açarsınız...

Arkhe dedi ki...

Konudan konuya atlayıp, tamamen alakasız şeyler söylüyorsun. Emre'ye verilen cezadan Fener'lilerin Lig Tv'ye laf etmelerine geldin. Lig Tv'ye laf edenlerle dalga geçersen sana sizin yaptıklarınızı hatırlatırım, farklısını yapmadınız. Benim konum bu değildi, bunlar Emre ile ilgili yazdıklarımdan çok alakasız şeyler.

Lugano'nun adını yaptıklarından dolayı bizden çok telafuz ediyorsunuz zaten. Lugano'nun hakeme küfürüyle Emre'nin yedek kulübesinden rakibine yaptığı hakaret içermeyen hareketinin ne alakası var? Hakeme itirazdani hakaretten bahseden kim? Niye konunun içinde kalamıyorsun anlamıyorum..

Runje'nin yaptığı hakarettir,bir nevi küfürdür. Emre'nin ise alakası yok. Sen o zamanlar Runje'ye verilen cezayı haklı bulduysan şimdi Emre'ye verilen cezayı haklı bulmanı bir nebze anlayabilirim ama öyle olmadığını biliyorum.

Benim derdim görüntülere ceza verilmesi değil ki. Emre'nin bu hareketi saha içinde olsaydı kırmızı kart ile mi cezalandırılmalıydı? Bence hayır, sizce evetmiş.

Benim kuyruğuma basılırsa, tur elimden çalınırsa isyan ederim, maç sonrası konuşurum. Size olduğu zaman siz de konuşursunuz, hakkınızdır, ben sesimi çıkarmam. Ben Runje'ye verilen ceza çok doğrudur, Pascal'a 6 ay makuldur diye konuşmam. Farkımız bu.

Bu sene bir biz kaldık o utanılacak durumlara düşmeyen, 2-3 hakem hatası ile federasyona yürümeyen, barko gösterileri yapmayan.. Umarım bundan sonra da olmaz..

Şen Şef dedi ki...

Evet soğan bu hareket kırmızı karttır.

"Benim yazdıklarımdan nasıl bunu çıkarıyorsun" diye azarladın beni ama hala "küfür bile değil" diyorsun. Ben de bu hareket küfürden ağırdır diyorum. Sen kendine yapılsa bu hareket böyle düşünecek miydin bunu tartıyor musun? Hangisi daha vahşi/uygunsuz/tahrik edici gerçekten doğru değerlendirdin mi sence?

Arkhe dedi ki...

Evet küfür değil, hakaret değil. Tehdit. Tehdite ne zaman ceza verilmiş ki? Kendime yapılsa ben en fazla küfür ederim, bunu Ayhan yapsa kırmızı kart demem, sarı kart derim.

Bu hareket kırmızı olmaz.

Bundan sonra maçlar oynandıkça ve her maçtan buna benzer örnekler ağızlara sakız olduğu zaman ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Şen Şef dedi ki...

"Tehdite ne zaman ceza verilmiş ki?"

Git sokaktan geçen birine küfür et, veya seni öldüreceğim de mesela. Kanun karşısında sence hangisi daha büyük suçtur?

"buna benzer örnekler ağızlara sakız olduğu zaman"

Ben bugüne kadar hayatımda ilk kez görüyorum futbol sahasında "boynuna kırt yaparım" hareketi müdür.

Şen Şef dedi ki...

"bunu Ayhan yapsa kırmızı kart demem, sarı kart derim"

Tamam oğlum, ben de diyorum ki Ayhan bu hareketi yapıp ceza alsa, almamalıydı demem. Bu söylediğini güçlendiren birşey değil ki...

Arkhe dedi ki...

Ceza kanununa ne zaman girdik yaw, ben son bıraktığımda futbol oyun kuralları ve cezalarından bahsediyorduk..

Tamam abi farklı düşünüyoruz, geçiyorum. Buna BENZER örnekler gerçekleşince belki tekrar konuşuruz.

Arkhe dedi ki...

"bunu Ayhan yapsa kırmızı kart demem, sarı kart derim" cümlesini kurmamın amacı söylediğimi güçlendirmek değil senin konu Emre olduğu için böyle düşündüğünü söylemekti.

Ayhan ceza almamalıydı demen cümlen pek inandırıcı gelmiyor ama öyle diyorsan öyledir diyelim.

Zaten geçmiş ola, göte giren şemsiye açılmaz.

Şen Şef dedi ki...

"pek inandırıcı gelmiyor"

Pek tanımıyoruz birbirimizi sanırım :(