16 Mart 2009 Pazartesi

Büyük Adam


"Ben artık futbolcu değilim. Futbolculuğum bugüne kadarmış."
.
Bilen bilir blogda "Kaptan" diye bir seri var, başlarken daha önce Ümit Özat için bloga bir not düştüğümü ve "Kaptan" diye bir etiket verdiğimi hatırlamıyordum. Bir gün kaptan etiketini tıkladığımda önce onun fotoğrafı çıkınca şaşırdım, sonra da güldüm çünkü seri Puyol, Gerrard diye devam ediyordu.
.
Kalbinden sorun yaşayıp yere yığıldığı maçı izlemiyordum, gelen telefon üzerine televizyonu açmış ve o halini görünce yıkılmıştım. O günden sonra ne zaman yeni test sonuçlarını beklediği ve futbola dönmek için uğraş verdiğine dair bir haber görsem bırakmasını içimden geçiriyordum, tekrar kötü bir şey olur diye futbola dönmesini istemiyordum.
.
Ümit Özat Cumartesi günü bir basın toplantısı düzenleyip futbolu bıraktığını açıkladı, sonra da Mönchengladbach maçından hemen önce sahaya çıkarak taraftarlarıyla vedalaştı. Görüntüleri az önce gördüm, ağlayan onlarca Köln taraftarı vardı, aynı Saraçoğlu'nda o giderken ağlayan Fenerbahçe'liler olduğu gibi..
.
Bir işi ne kadar yaptığın değil nasıl yaptığın önemli. Fenerbahçe vedasına, Köln vedasına bakıyorum da belli ki o işini en iyi şekilde yapmış. Saraçoğlu'nda oynadığı son maçtan sonra "adam gibi geldim, adam gibi gidiyorum" demişti. Almanya'da büyümeye devam etti, futbola da büyük bir adam gibi veda etti.
.
Artık yeni bir sayfa açıyor, umarım çok başarılı bir teknik direktör olur. Önce Köln'de, sonra belki bir gün Fenerbahçe'de hatta belki de Milli Takım'da..
.
Kaptanın yolu açık olsun..

1 yorum:

Arkhe dedi ki...

Meğer adam değilmiş..